Hej,

Jag och min sambo planerar att bygga en Villa med pool, garage attefallshus och eventuellt ett växthus beroende på budget.

jag startar denna tråd för att få hjälp vad vi bör tänka på allt i från:
vilken grund vi ska välja?
Energilösningar?
Solceller? betalar dessa av sig verkligen?
Husföretag?
Platsbyggt eller Nyckelfärdigt?
goda referenser?

vi har en väl tilltagen budget och kommer att bygga i stockholmsregionen men oroar oss iaf för alla ökade kostnader och elpriser.

alla tipps och råd är välkomna!
vi vill bygga i mordern stil.
 
Har precis byggt ett trivselhus = super nöjd, hög kvalitet, arkitekt ritat/du får det som du önskar/ hög standard, Miele produkter rakt igenom. Ett litet och tight bygglag, inte en massa olika personer på byggplatsen. De lever upp till utmärkelsen av noll fel

Mina varmaste rekommendationer till dem som företag
 
  • Gilla
  • Älska
Abc Defg och 1 till
  • Laddar…
M Mh73 skrev:
Har precis byggt ett trivselhus = super nöjd, hög kvalitet, arkitekt ritat/du får det som du önskar/ hög standard, Miele produkter rakt igenom. Ett litet och tight bygglag, inte en massa olika personer på byggplatsen. De lever upp till utmärkelsen av noll fel

Mina varmaste rekommendationer till dem som företag
Va kul att ni är nöjd!

Vilken modell valde ni?
Vad landade slutkostnaden på?
Höll dom sig till den ursprungliga kostnaden enligt avtalet?
Hur såg betalplanen ut?

Dom har jätte fina hus vi har kikat på deras modell Svavelsö
https://www.trivselhus.se/husmodeller/villa-svavelso/#filter=.type_tvaplan&sortBy=

dock skrämmer dom negativa siffrorna dom redovisat flera år i rad.
https://www.allabolag.se/5564022977/trivselhus-aktiebolag

som du ser många frågor. Precis så vi vill känna när vi är klara med våra byggen :giggle::ok:
 
Hej
Vi valde en variant mellan Stella och Mörtnäs. Vi flyttade ut väggar, ändrade fönstersättning, kök, stenbänk, förlängde utstick på huset, höjde tak, golvvärme i bägge plan för att slippa element, barnen fick Walk in garderober, Plejd styrning på allt i huset + massor av tillval i badrum, bastu ovs. Om huset var en bil skulle man säga att den är fullurrustad. Vi byggde 200 kvm, garage, pool, allt målat och klart efter slutbesiktningen.

Har haft några hus och det här tror jag blir mitt sista.

Angående deras ekonomi så tycker jag inte du behöver vara orolig. Starka ägare och deras ett varumärke som står för kvalitet och hantverk.

Fint hus ni tittat på.
 
  • Älska
BenjiVilla
  • Laddar…
M Mh73 skrev:
Hej
Vi valde en variant mellan Stella och Mörtnäs. Vi flyttade ut väggar, ändrade fönstersättning, kök, stenbänk, förlängde utstick på huset, höjde tak, golvvärme i bägge plan för att slippa element, barnen fick Walk in garderober, Plejd styrning på allt i huset + massor av tillval i badrum, bastu ovs. Om huset var en bil skulle man säga att den är fullurrustad. Vi byggde 200 kvm, garage, pool, allt målat och klart efter slutbesiktningen.

Har haft några hus och det här tror jag blir mitt sista.

Angående deras ekonomi så tycker jag inte du behöver vara orolig. Starka ägare och deras ett varumärke som står för kvalitet och hantverk.

Fint hus ni tittat på.
Stort tack för tippset! verkligen låter som en väldigt bra affär! :)

då har vi kvar dom som ett utav våra alternativ.

har du några tipps vi ska tänka på nu när vi planerar osv?
 
Mitt tips är att finplanering av tomt o altan o pool, gräsmatta mm ofta blir dyrare än man tänkt sig. Du kan lätt räkna 1-1,5 Mkr beroende på val. Vi kan rekommenderar PP pool varianten istället för gjuten pool. Vi valde en svensk tillverkad.

Lycka till
Vänligen
Martin

BenjiVilla Bennyhouse skrev:
Stort tack för tippset! verkligen låter som en väldigt bra affär! :)

då har vi kvar dom som ett utav våra alternativ.

har du några tipps vi ska tänka på nu när vi planerar osv?
BenjiVilla Bennyhouse skrev:
Stort tack för tippset! verkligen låter som en väldigt bra affär! :)

då har vi kvar dom som ett utav våra alternativ.

har du några tipps vi ska tänka på nu när vi planerar osv?
 
  • Gilla
BenjiVilla
  • Laddar…
M Mh73 skrev:
Mitt tips är att finplanering av tomt o altan o pool, gräsmatta mm ofta blir dyrare än man tänkt sig. Du kan lätt räkna 1-1,5 Mkr beroende på val. Vi kan rekommenderar PP pool varianten istället för gjuten pool. Vi valde en svensk tillverkad.

Lycka till
Vänligen
Martin
kanon ska ta med mig detta! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.