Har en Thermia Diplomat 10 från 2011. Utegivaren visar fel temperatur just under höst och vår då de vandrar mellan 18-10 grader.

Har bytt givare, gjort rent kontakter mm men det är minst 4 grader skillnad (högre) än vad det egentligen är utomhus.

Kan man själv kalibrera eller finns det bra hjälp att få i Göteborg?
 
Kan justeras i den "djupare" konfigmenyn. Gäller alla givare.
 
A AndersS skrev:
Kan justeras i den "djupare" konfigmenyn. Gäller alla givare.
Okej, låter lovande. (y)
Hur bär jag mig åt för att kunna göra detta.:thinking:
 
richardtenggren
Du har väl troligen ett hänglås i menyn, på min Atlas trycker man där och sen är koden ”172839” om jag kommer ihåg rätt :)
 
J JoJ3 skrev:
Okej, låter lovande. (y)
Hur bär jag mig åt för att kunna göra detta.:thinking:
Du får titta i manualen, jag har en äldre Thermia Villa och det skiljer, men i min manual beskrivs det hur man gör.
Har du ingen manual går det säkert att ladda ned från Thermia eller beställa en.
 
A AndersS skrev:
Du får titta i manualen, jag har en äldre Thermia Villa och det skiljer, men i min manual beskrivs det hur man gör.
Har du ingen manual går det säkert att ladda ned från Thermia eller beställa en.
Tack, kontaktar Thermia för lite hjälp.
 
J JoJ3 skrev:
Tack, kontaktar Thermia för lite hjälp.
Kollade och det står inget i användarmanualen utan det är i Installationsanvisningen det finns beskrivet om de här funktionerna.
 
A AndersS skrev:
Kollade och det står inget i användarmanualen utan det är i Installationsanvisningen det finns beskrivet om de här funktionerna.
Ok, tack!

Då skall jag bara hitta ett exempel av installationsanvisningen. :thinking:
 
Thermia måste ha det och kunna skicka det i PDF för jag hittade ingen på deras sajt.
Men prova också att söka på det, finns, men sajterna kan vara röriga och många gånger ostrukturerade med drösvis av reklam.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Jag fick manualen från Thermias kundtjänst. Så nu blir det att läsa på och hitta hur jag gör.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Det fixar du, när du hittar menyn är det bara att justera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.