Första huset har vart uppe i nån tråd tidigare många måste tycka det är fult för det är inte sålt en
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild][bild]
[länk]
Ujuj, Abu Dhabi? Snack om all-in
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Moderna svarta lådhus med platt tak och stora fönster är gräsligt fula. Tegel kan vara fint om det är ett gammalt hus med fina detaljer, exempelvis kan gamla stationshus vara vackra. Däremot är ett standard mexitegelhus från 60-talet ingen höjdare.
 
  • Gilla
  • Arg
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Tvåvåningshus med takterrass, familj utanför, bil i uppfarten, sjöutsikt, grönska, solskydd och utemöbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
skorsten har ingen murstock
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Ja det var ju kreativt fult. Hur varmt blir det på atriumgården (?) på taket när solen ligger på, går det att odla något mitt i sommarn?
 
M maria01 skrev:
skorsten har ingen murstock
Menar du ventilationshuven? det är väl en av de få sakerna som inte är fula på den kåken...
 
F fribygg skrev:
Menar du ventilationshuven? det är väl en av de få sakerna som inte är fula på den kåken...
för mig såg det ut som skorsten

finns huset i verkligheten?
 
M maria01 skrev:
för mig såg det ut som skorsten

finns huset i verkligheten?
Nej, det är bara en bild. Hoppas det inte är en viss medlems rendering för då är det känsligt ;)
 
HOBBY ARCHITECT
sdlaigt9zsb2ii-nh-8659392.jpg
Pernilla Wahlgrens nya hus på Lidingö. Man borde ju ha ett sluttningshus på den tomten, ser inte klokt ut med den där betongen under huset. :crysmile:
Så typiskt bimbosar att bygga i New England stil också.
3542fffd-9392-4467-ab9c-87b2281ecfee
Blir riktigt komiskt när den där arkitekten ska prata med henne om huset, varför ställer han upp i det här programmet, han har ju inte ritat huset.
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Pernilla Wahlgrens nya hus på Lidingö. Man borde ju ha ett sluttningshus på den tomten, ser inte klokt ut med den där betongen under huset. :crysmile:
Så typiskt bimbosar att bygga i New England stil också.
[bild]
Blir riktigt komiskt när den där arkitekten ska prata med henne om huset, varför ställer han upp i det här programmet, han har ju inte ritat huset.
Kanske klär in betongen i sten?
 
HOBBY ARCHITECT
P petersthlm skrev:
Kanske klär in betongen i sten?
Ja, det vore ju inte snyggt det heller.
 
T TheGame skrev:
Snacka om kinkiga, vad är det som är så fult med dessa hus? Känns mer som nå Jante. :rofl:
Jag brukade vara praktiskt lagd och fnysa åt utseende. Så länge man är torr och varm så är väl huset bra? Sedan läste jag om miljonprogrammen och konsekvenserna av ful husdesign. De flesta som har ett val vill inte bo i fula hus. De som flyttar in i begagnade sådana är ofta samhällets utslagna med massa sociala problem. Därför har miljonprogrammen blivit belastade med kriminalitet, fattigdom och utanförskap. Så nu har till och med jag börjat snegla på vår tegelvilla från 60-talet. Kanske går det fästa upp någon stuckatur på fasaden och balustrader runt trappan/balkongen?

Det känns vanskligt att göra för mycket eftersom det blir alltför uppenbara stilbrott. 60-talsvillor är väl i regel funkis? Det blir säkert lite McMansion över att ha ett "slott" mitt i ett villakvarter, dock. En sminkad gris. Vi har sadeltak, men garaget är platt. Känns som någon slags modernism. Är någon funkis/modernism fin? Tanken är väl snarare att dessa byggnader ska vara praktiska och nästan medvetet "utmanande" att se på? ☹️
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.