E Eld skrev:
Gäller att själv komma ihåg vilka vedträn som är apterade...
Märk ut dem med varningstext? :p
Måste ju tänka på tjuvens arbetsmiljö.
 
"Jag hoppas att din bottenfrusna själ tinar opp så du kan se att du värmer dig med min ved"

Redan 1994 skaldade Svenne om hur jobbigt det är att drabbas av vedstöld. :)

 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Läste den här artikeln och gick genast ut och satte dit ett hänglås på vedbon.

Det lär väl inte hindra en vedtjuv med kofot från att ta sig in men då har man ju åtminstone nåt att visa försäkringsbolaget, att man gjort vad man kan för att förhindra stöld.

Det är ju själve fan att inte ens ved får vara ifred för tattarpack som stjäl. Hoppas de får stickor i sina långa fingrar som leder till blodförgiftning.
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Läste den här artikeln och gick genast ut och satte dit ett hänglås på vedbon.
Enkelt att säga. Jag måste börja med att bygga dörrar...
 
Redigerat:
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Enkelt att säga. Jag måst börja med att bygga dörrar...
Det går nog att köpa dörrar billigt på Blocket. Finns dock en viss risk att det är stöldgods ;)
 
Det kan nog röra sig om egendom värt 20 till 40 tusen som till exempel jag har liggande ute. Det är inte svårt att sälja ved heller för den delen så det rör sig om lättsålt stöldgods.
 
Vi hade en gubbe på "permobil" (trehjuling) som åkte runt och stal ved hos folk. Han passa på när det var hockey och många inte var hemma.

Problemet med gubben var att han inte bara eldade torr ved. Han eldade verkligen allt som fanns att tillgå. När man passerade hans hus en mörk kall kväll så kom man verkligen in i dimman.
 
  • Gilla
  • Haha
roger2011 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.