J Jimbie skrev:
Tackar för tipset :)
Blir inte diskmedel typ kletigt dock?, tänkte om man sprutar på lamellerna så det "fastnar" längs dom.
Antar man bara tar en liten droppe lr något då typ.

Jo ångtvätt vore bra men ingen annan användning för det :)
Ett par droppar diskmedel och en rejäl skvätt T-röd, ättika, vodka eller annan sprit brukar vara bra till sådant.
 
Jag har också problem med mögel på själva fläkten som roterar (den svarta). Mitsubishi även här. Har en ångtvätt och undrar om man kan spruta med den rakt in på fläkten, givetvis med allt avslaget helt och sen få torka upp efteråt. Eller måste den demonteras isär? Om den ska demonteras, är det något som har instruktioner för detta så man kommer åt själv roterande fläkten på en Mitsubishi?
 
MultiMan
Den bästa video jag hittat (har en FH35 själv) och jag var tvungen att rengöra trumfläkten med en tunn borste som kom in mellan alla bladen för att få bort skiten som fastnat under 4 års tid. Gjorde det i duschen tillsammans med bra rengöringsmedel. Glöm inte att smörja lagret på ena sidan iaf, eftersom det blottas vid isärtagning, eller som minst undvika all form av smutsinträngning på lagerytorna. Jag använde ett syntetiskt fett med PTFE, gjort för cyklar. Har fungerat utmärkt.

 
  • Gilla
antto77 och 1 till
  • Laddar…
Tack! Som jag tolkar det finns ingen elektronik i delen för fläkthjulet. Man borde därför kunna gå in underifrån med en ångtvätt och spola av, rotera, spola av, rotera och få en helt ok resultat utan att ta loss hela fläkthjulet. Tänker ekonomisk rengöring nu :cool:
 
A
Bricco Bricco skrev:
Tack! Som jag tolkar det finns ingen elektronik i delen för fläkthjulet. Man borde därför kunna gå in underifrån med en ångtvätt och spola av, rotera, spola av, rotera och få en helt ok resultat utan att ta loss hela fläkthjulet. Tänker ekonomisk rengöring nu :cool:
Ja det kan du göra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.