Vid 38 grader, hur mycket kan man räkna med att det dunstar i spabadet, under locket?

Jag tycker det borde hålla tätt, men det smiter väl längs kanterna?

Eller är det så att jag kan ha ett läckage?


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Vid 38 grader, hur mycket kan man räkna med att det dunstar i spabadet, under locket?

Jag tycker det borde hålla tätt, men det smiter väl längs kanterna?

Eller är det så att jag kan ha ett läckage?


/Jocce
Jag kan bara bidra med erfarenhet från vår badtunn. Vid 40 grader (och sjunkande till ca 38 dagen efter) så har det inte dunstat något märkbart (dvs under 5 com iaf)...även 2 dagar senare har jag inte märkt nåogt. Längre än så har jag inte behållt vattnet dock.
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jag kan bara bidra med erfarenhet från vår badtunn. Vid 40 grader (och sjunkande till ca 38 dagen efter) så har det inte dunstat något märkbart (dvs under 5 com iaf)...även 2 dagar senare har jag inte märkt nåogt. Längre än så har jag inte behållt vattnet dock.

Här pratar jag om någon CM eller så på en vecka. Har inte måttat exakt (måste göra det).

Spabadet är nerfällt i trallen, så läcker det måste jag ner under och rota.


/Jocce
 
Har inte märkt något alls på mitt. Har aldrig fyllt på hittills. Så kan vara läcka.

sen har jag märkt att när man badar (framför allt med barn) kan vattnet ta sig ur snabbare än man tror :)
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
V VetarN skrev:
Har inte märkt något alls på mitt. Har aldrig fyllt på hittills. Så kan vara läcka.

sen har jag märkt att när man badar (framför allt med barn) kan vattnet ta sig ur snabbare än man tror :)
Jo, barn och många i / urklivningar gör att mycket försvinner.

Får måtta ordentligt någon dag.


/Jocce
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.