Hej hopp,

Har funderingar på att montera en Heru 130 själv. Takstolar uppe men kallvinden ej isolerad ännu. Vore det inte en bra ide att åtminstone få upp grejerna nu istället för att trycka upp allt genom en ynklig vindslucka? Jag har inte så förbenat mycket plats där uppe när det väl är isolerat....

Sedan undrar jag om braskaminer blir ett problem då jag ej byggt någon tilluft till dessa i plattan... vill helst undvika denna kanaldragning. Betonghus....;-)

Tips tas tacksamt emot.

/Niggo
 
Jag antar att förutom FTX aggregatet så skall du dra en hel del rör på vinden. Detta är klart bättre att montera innan isoleringen läggs dit. Inte roligt att ligga och rota i isoleringen. Annars måste du ta bort (skjuta åt sidan) isoleringen där rören skall vara och sedan lägga tillbaks isoleringen.

//Michael
 
bara att hålla med - mitt heru 180 är lite större men jag tror att 130 också är ganska stort och tungt - det krävdes en hel del bara att få upp 130kg Heru till vinden - att sedan ha utrymme för att få upp en massa 3m rör är bra - att göra detta innan isolering är att föredra - dessutom kan du nyttja lösull på vinden att isolera vent rören.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.