Status
Inte öppen för fler kommentarer.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja det är ju lätt skita ut sig att man är både det ena och det andra när man är helt anonym. Med tanke på att du är pro facket väljer jag tro det är bullshit. Ska jag tro annat för du sluta vara anonym.

Edit: du kan ju iofs vara en trött mellanchef, det kan jag sträcka mig till
Fördelen med icke anonyma medlemmar är helt klart att det tar några sekunder att googla fram sanningen när någon skriver bullshit.;)

/Krille
 
K Krille4 skrev:
Fördelen med icke anonyma medlemmar är helt klart att det tar några sekunder att googla fram sanningen när någon skriver bullshit.;)

/Krille
Jag har aldrig sagt något bullshit.
 
  • Haha
gunric och 5 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad en enskild forskare säger är inte forskning. Det krävs en forskningsrapport godkänd av flera forskare. Och även då är det ibland tveksamt, ta tex den där klimatrapporten som var underskriven av massor med forskare som inte forskar inom ämnet.
Läste du ens krönikan, och i så fall förstod du den?

Det är inte krönikörens åsikter jag tänker på, utan att forskarna gått bet på att ensas om det är höger eller vänster. Eftersom du verkar veta något de inte lyckats reda ut så kan du ju bidra med din kunskap.

Det vore ju synd om din klokhet inte kommer till nytta. :)
 
  • Gilla
kortis och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Tror du på fullaste allvar att någon forskare hade fått komma till tals i SvD och lägga fram att nazismen var vänster?
Nej, det har jag aldrig påstått heller.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är inte personlig utveckling att välja något enklare
Det är personlig utveckling att lära sig något nytt, som fackligt arbete, ekonomistyrning eller något annat som kompletterar ingenjörskunskaperna.
Att göra samma sak i fem år eller mer är stagnerande.
 
  • Gilla
Nissens och 3 till
  • Laddar…
Det verkar som om TS egentligen borde startat tråden med frågeställningen om inte A-kassan spelat ut sin roll?
Alla som blir av med jobbet verkar ju ha sig själva att skyĺla, offshoring eller inte.
Man undrar ju vilka andra försäkringar som TS väljer att avstå ofrån?
 
  • Gilla
heimlaga
  • Laddar…
Björkisvägen Björkisvägen skrev:
Det är personlig utveckling att lära sig något nytt, som fackligt arbete, ekonomistyrning eller något annat som kompletterar ingenjörskunskaperna.
Att göra samma sak i fem år eller mer är stagnerande.
Det som är så fint med mitt yrke, man lär sig nya saker hela tiden.
 
F frasen_36 skrev:
Frågan om det är en "karl" överhuvudtaget?
Snarare en patetisk och övercurlad borgarbracka som lever i en fantasivärld helt oförmögen att se världen omkring.
Antingen det eller en gammal bitter KPMLr medlem med kronisk ryggvärk som sitter hemma och tycker det är roligt att göra parodi på curlade borgarbrackor på nätet.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det som är så fint med mitt yrke, man lär sig nya saker hela tiden.
Det gör man nog i de flesta yrken...
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Det gör man nog i de flesta yrken...
Jag tror inte en busschaufför lär sig speciellt mycket alls faktiskt. Och alla andra monotona arbetaryrken av den sorten
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tror inte en busschaufför lär sig speciellt mycket alls faktiskt. Och alla andra monotona arbetaryrken av den sorten
Märks att du inte varit chaufför.
 
  • Gilla
gunric och 2 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tror inte en busschaufför lär sig speciellt mycket alls faktiskt. Och alla andra monotona arbetaryrken av den sorten
En bussförare t.ex. har fullt ansvar för mångas fysiska säkerhet och liv. Det har inte nån som sitter och pillrar på ett tangentbord.
 
F frasen_36 skrev:
En bussförare t.ex. har fullt ansvar för mångas fysiska säkerhet och liv. Det har inte nån som sitter och pillrar på ett tangentbord.
Vad tror du sitter i bussen då. Jo mjukvara
 
Vilken rysare. Kan den ljusa sidan vinna. Över 5k distrikt räknade
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad tror du sitter i bussen då. Jo mjukvara
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad tror du sitter i bussen då. Jo mjukvara
Nja..fortfarande har jag för mig är det är föraren som styr, bromsar, gasar, läser skyltar och bedömer risker mm. Mjukvara är bara nåt som är lika dum, buggig och stel som den som skrev den.
 
  • Haha
  • Gilla
Björkisvägen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.