Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Judar var som grupp företagsamma inget fördomsfullt med det. Vilka satt det flest av i nazistläger?
Jo, det är fördomsfullt om du inte har statistik som visar det.
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Judar var som grupp företagsamma inget fördomsfullt med det. Vilka satt det flest av i nazistläger?
För den som satt i läger och dog i läger spelade det nog ingen roll varför antingen det var för sin tro el sin politiska åskådning en om de var romer el homosexuella el oliktänkande i allmänhet el bara råkade befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.
Nu är det ju inte bara de som haft konsentrationsläger och utrotat människor även i nutid
 
K kortis skrev:
För den som satt i läger och dog i läger spelade det nog ingen roll varför antingen det var för sin tro el sin politiska åskådning en om de var romer el homosexuella el oliktänkande i allmänhet el bara råkade befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.
Nu är det ju inte bara de som haft konsentrationsläger och utrotat människor även i nutid
Visst är det så. Men det ändrar inte faktum att nazism är en vänsterrörelse.
 
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Nissens
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Tycker du inte själv att det är lite märkligt att du är så tvärsäker på något som inte ens forskarna anser är självklart?

Varifrån får du dina idéer?

Här har du en källa:
[länk]
Har redan refererat till Nils Eric Sandberg. Dick har rätt att det inte är höger. Men de har absolut likheter med vänstern. Även in idag.
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har redan refererat till Nils Eric Sandberg. Dick har rätt att det inte är höger. Men de har absolut likheter med vänstern. Även in idag.
Så forskarkåren har fel?
Jag tycker att du skall kontakta dem och upplysa dem. :)
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Nissens Nissens skrev:
Så forskarkåren har fel?
Jag tycker att du skall kontakta dem och upplysa dem. :)
Tror du på fullaste allvar att någon forskare hade fått komma till tals i SvD och lägga fram att nazismen var vänster?
 
Nissens Nissens skrev:
Så forskarkåren har fel?
Jag tycker att du skall kontakta dem och upplysa dem. :)
Detta är en krönika. Eventuella åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Vad en enskild forskare säger är inte forskning. Det krävs en forskningsrapport godkänd av flera forskare. Och även då är det ibland tveksamt, ta tex den där klimatrapporten som var underskriven av massor med forskare som inte forskar inom ämnet.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Tror du på fullaste allvar att någon forskare hade fått komma till tals i SvD och lägga fram att nazismen var vänster?
SvD skulle iofs vara den enda tidningen där det skulle kunna ske. Därför jag prenumerar på den
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Tror du på fullaste allvar att någon forskare hade fått komma till tals i SvD och lägga fram att nazismen var vänster?
Det hade väl snarare varit toppen för SvD att få nazismen längre bort från sin egen inriktning.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Visst är det så. Men det ändrar inte faktum att nazism är en vänsterrörelse.
Men lilla Andreas Mullberg, om det vore ett faktum skulle det inte ändras. Eftersom det inte är ett faktum utan din pojkrumsfantasi spelar det mindre roll.

Du har förresten ett off-by-one-fel i koden du checkade in i onsdags.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Men lilla Andreas Mullberg, om det vore ett faktum skulle det inte ändras. Eftersom det inte är ett faktum utan din pojkrumsfantasi spelar det mindre roll.

Du har förresten ett off-by-one-fel i koden du checkade in i onsdags.
Jag använder inte for-loopar.
 
Det sa jag inte, Andreas.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det sa jag inte, Andreas.
Det är oftast då man skriver off by one buggar. Visste inte vi hade en kommunist som pratar bajsnödigt (gnällbältet) på kontoret.
 
Det är bra mycket du inte vet.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.