Jag har köpt ett byggsats från Bauhaus. Nu undrar jag hur man går tillväga? Gräva lite ur gräsmattan för att sedan fylla på med grus eller vad? Grundarbetet alltså.

Jocke
 
jag skulle ta bort grässvålen,lägga en markduk och sedan sand ovanpå.Inget ogräs i sandlådan på 6 år med den tekniken, får se hur det blir när jag bygger nästa löåda på nya tomten. 8)
 
Äntligen en lagom komplicerad gör-det-själv tråd! :)

Sandlåda och staket är mina gör-det-själv projekt. Tack för tipset om duk under sanden, det hade jag annars missat.

Jag fastnade för vita staket efter att ha tittat för mycket på amerikansk TV. Men det blir ju jobbigt med underhållet, måla om hela tiden... Efter att ha sökt på internet har jag insett att i USA har de staket av plast, inte underligt att de är så perfekt vita hela tiden! Finns sånt i Sverige med?

Exempel, staket av vinyl:
http://www.rbfc.com/vinyl/classic_vinyl4.jpg
 
Joukko skrev:
Jag har köpt ett byggsats från Bauhaus. Nu undrar jag hur man går tillväga? Gräva lite ur gräsmattan för att sedan fylla på med grus eller vad? Grundarbetet alltså.

Jocke
Vi kollade på sandlåda förra året på Bauhaus, det var bden modellen med lock som man kunde fälla upp så att barnet kunda sitta på kanten. Är det samma du köpt? Isåfall vad kostar den?
 
wertok skrev:
Vi kollade på sandlåda förra året på Bauhaus, det var bden modellen med lock som man kunde fälla upp så att barnet kunda sitta på kanten. Är det samma du köpt? Isåfall vad kostar den?
Jag har köpt den 6 kantiga, kostade 199kr. Den jag tror du menar kostar 399kr.

Jocke
 
Jag valde att snickra ihop en själv. Kollade på Bauhaus men tyckde dom var lite väl smäckiga i förhållande till priset?

Anyway, byggde sandlådan i 150x150 cm. Stommen är 8 st 70x70 tryckimpregnerade reglar som "pålar", och mellan dem sitter 22x95 impregnerat trallvirke två i höjd, samt sittbräda i 28x120 trall. Gjorde även ett tvådelat lock i 22x95 trall.

Häftade upp markduk på insidan från ovansidan av den undre sidobrädan så jag hoppas slippa ogräs.

Fyllde med sandlådesand (vet ej skillnaden mot vanlig sand?) och nu får vi närmast slita dottern från sandlådan, så den verkar ha passerat OK! :D

jonte2.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.