Jag köpte min Nookbox från smarthomebutiken. Kontaktade dem nu och frågade om firmwareuppdatering och de uppdaterade min firmware till senaste gratis. De behövde bara mac-adressen.
Så om ni vill ha uppdaterat så hör av er till dem så fixar dom det gratis. Så schysst!
 
  • Gilla
Simonix
  • Laddar…
G grebdnul skrev:
Jag köpte min Nookbox från smarthomebutiken. Kontaktade dem nu och frågade om firmwareuppdatering och de uppdaterade min firmware till senaste gratis. De behövde bara mac-adressen.
Så om ni vill ha uppdaterat så hör av er till dem så fixar dom det gratis. Så schysst!
Tack för tipset! Jag har också köpt min Nookbox där och ska fråga dem.
 
Simonix Simonix skrev:
Tack för tipset! Jag har också köpt min Nookbox där och ska fråga dem.
Uppdatering redan gjort! De är snabba och hjälpsamma. Gick från HPGW-G 0.0.2.19F till HPGW-G 0.0.2.27D. Ingen Zigbee uppdatering.

Ingenting nytt dock - "bara" säkerhetsuppdateringar?
 
Fick också hjälp av smartahomebutiken!

Samma version som simonix
 
Fick samma hjälp av Låskompaniet, även fast de inte längre säljer Nookbox.
 
För info så har Teletec avsevärt förbättrat sin info på hemsidan och har lagt upp firmwarefilerna på sin supportsida tillsammans med diverse dokument: https://www.teletec.se/support/product/nookbox-g2-kit-4g

Jag fick gå den vägen eftersom jag tagit över mitt Nookbox vid husköp och inte har installatör eller återförsäljare att vända mig till.

Men tyvärr är inte säkerhetshålet fixat i HPGW-G 0.0.2.27D. Man kan fortfarande få ut alla larmkoder och administratörs/installatörslösenord samt listor på enheter och dess namn m.m. så länge man är på samma nätverk. Det enda som inte går att få ut är själva inloggningen som görs via mynookbox.com.
I praktiken kan man snappa upp hushållets larmkoder om man är inne på dess wifi och sedan använda dem på t.ex. en keypad och promenera in.

Det krävs en del kunnande för att genomföra detta men det känns ändå sådär. Jag ska kontakta Teletec direkt om detta eftersom all info om hur man gör det ligger tillgängligt på internet för den som är tillräckligt motiverad.
 
O olofchristensson skrev:
Vilken bra tråd om nookbox!

jag försöker koppla ihop en nyköpt Ikea trådfri uttag E1603 och på kartongen står det Zigbee. jag har gjort en reset med gem i hålet tills det klickar till och loggat in på mynookbox.com under inställningar som administratör . tryckt på lägg till men enheten dyker inte upp. Tips någon?

vill också tipsa om sim kortet som du ska skaffa till din nookbox, jag köpte netmore M2M kontantkort på smartlarm.se Netmore SIM kort för hemlarm M2M kontantkort 5 år (smartlarm.se)
Har du löst hur man får ut sms vid larm/strömavbrott osv?
Försökte i den där djungeln för några månader/år sedan men lyckades bara få NookBoxen att skicka ut konstiga tecken varje gång, ingen riktig tydlighet vad sakerna betydde..
Försökt kontakta NookBox flertalet gånger men dom är inte så intresserade att svara!
 
Har införskaffat mig ett NookBox larm.
Dock behöver jag lite hjälp med ett par saker som ni kanske kan hjälpa mig med?

1. Hur får man igång så att den skickar sms vid larm?

2. Hela huset består av Philips Hue lampor (som jag förstår ska fungera med Nookbox) men hur parar man ihop systemen?

3. Rörelsesensorn som medföljer reagerar inte direkt när man larmar på utan efter ca en minut, går det att ändra?

Tacksam om ni kan hjälpa mig!
 
Hej,

Har nookbox, vill ha in det i home assistant, går detta? eller åtminståne att få status uppdatering av sensorer osv.?
 
H hardbigfoot skrev:
Hej,

Har nookbox, vill ha in det i home assistant, går detta? eller åtminståne att få status uppdatering av sensorer osv.?
Detta undrar jag också :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.