Hej
Monterade igår en Doorman L3. Det första som slår mig är hur löst/glappande handtaget sitter. Ska det verkligen vara så? Finns det något man kan göra för att tajta till det? Tror inte att jag missat något i installationen. Se klippet!

Hur sitter det hos er andra som har L3?

Kvalitetskänslan är inte vidare om det verkligen ska vara så...
 
  • Gilla
gutta47
  • Laddar…
Eddy M Eddy M skrev:
Hej
Monterade igår en Doorman L3. Det första som slår mig är hur löst/glappande handtaget sitter. Ska det verkligen vara så? Finns det något man kan göra för att tajta till det? Tror inte att jag missat något i installationen. Se klippet!

Hur sitter det hos er andra som har L3?

Kvalitetskänslan är inte vidare om det verkligen ska vara så...
Sådär glapp är inte vårt handtag.
Men jag villö minnas att det krävdes rätt stor kraft för att få det at "klicka i" ordentligt...
 
  • Gilla
Eddy M
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Sådär glapp är inte vårt handtag.
Men jag villö minnas att det krävdes rätt stor kraft för att få det at "klicka i" ordentligt...
Båda sidor har klickat i och det krävdes en del kraft att få dem att göra det. Dock så glappar båda lika mycket :mad:
 
Vårt Yale Doorman glappar precis så där också. Fungerar dock som det ska. Har varit så sen nytt…
 
Ena handtaget glappar som ditt, det andra är bättre, känns inte särskilt bra faktiskt, känns svårt att lita på grejerna när det racklar sådär
 
Davidbagare
Vårt glappar också sådär. Funderade på det senast här om dagen då jag trodde ungarna slagit i dörren för mycket. Men då är det alltså fler som har samma glapp.. Om vi haft glappet sen det var nytt vet jag inte.
 
Davidbagare Davidbagare skrev:
Vårt glappar också sådär. Funderade på det senast här om dagen då jag trodde ungarna slagit i dörren för mycket. Men då är det alltså fler som har samma glapp.. Om vi haft glappet sen det var nytt vet jag inte.
Vi har iallafall haft vårat glapp sen låset var nytt, reagerade på det direkt..
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
Vårt L3 har inte detta problem. Både in- & utsida är helt stumma. Känns som det måste blivit något galet vid monteringen.. vad säger Yale?
 
M mikaeloden skrev:
Vårt L3 har inte detta problem. Både in- & utsida är helt stumma. Känns som det måste blivit något galet vid monteringen.. vad säger Yale?
Skulle du kunna slänga upp en video? Har inte kontaktat Yale än. Allt är rätt monterat (enl deras monteringsfilm)
 
Hade inte möjlighet att filma utvändigt nu, för mörkt.
Lite svårt att uppfatta kanske, men den enda rörelsen i handtaget när jag ruckar på det i änden är i den ledd som det öppnas. Försöker även rucka på det längst in, men som du ser är det stumt.
Vet inte om det hjälper dig?
 
  • Gilla
gutta47 och 1 till
  • Laddar…
Jag har ju också glappande handtag, men bara på utsidan, undra om man ska maila yale en film?
 
Har nu mailat yale om vårat handtag, dom pratar om några skruvar på insidan som måste sitta fast? Man tryckte väl bara fast handtaget vad jag minns?
 
M mikaeloden skrev:
Hade inte möjlighet att filma utvändigt nu, för mörkt.
Lite svårt att uppfatta kanske, men den enda rörelsen i handtaget när jag ruckar på det i änden är i den ledd som det öppnas. Försöker även rucka på det längst in, men som du ser är det stumt.
Vet inte om det hjälper dig?
Hjälper absolut att ha på fötterna när jag ska kontakta Yale. Tack!
 
M Mapet890 skrev:
Har nu mailat yale om vårat handtag, dom pratar om några skruvar på insidan som måste sitta fast? Man tryckte väl bara fast handtaget vad jag minns?
Skruvar på insidan? Hmm. Ska också höra av mig. Dela gärna med dig om du får ordning på det. Jag gör detsamma såklart.
 
Eddy M Eddy M skrev:
Skruvar på insidan? Hmm. Ska också höra av mig. Dela gärna med dig om du får ordning på det. Jag gör detsamma såklart.
Har precis nu mailat lite bilder och film till yale så får vi se vad dom säger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.