Det är dags att byta filter i min FTX anläggning och jag började därför söka på nätet. Såg att man sannolikt bör kunna köpa nytt filterset för ca 250 SEK, men det är lite oklart med produktbeteckningarna och det ska ju helst bli rätt och passa... Jag gick därför in och kollade på firman som installerat min FTX och blev överraskad av att visserligen hitta filterset men för 1 180 SEK....(!)...Min anläggning heter ERU 550 VB EC A21



0002247_filterset-recovent-eru-550_360.jpeg
Filterset Recovent ERU 550


1 180 kr
 
Jag har också dyra filter till min Temovex. Drygt 1.140:-/ inkl transport. Har precis beställt (och hoppas de passar). Jag skiftar 2 ggr/år och dammsugar och tvättar filtren så ett par håller ett par år. Leverantör Alig Ventilation.
 
Ventilationsfilter till VENTS VUT/VUE 550 VB EC visas på skärmdump från en webshop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
yonna yonna skrev:
Jag har också dyra filter till min Temovex. Drygt 1.140:-/ inkl transport. Har precis beställt (och hoppas de passar). Jag skiftar 2 ggr/år och dammsugar och tvättar filtren så ett par håller ett par år. Leverantör Alig Ventilation.

Det låter dyrt. Jag hittar mina filter även på utländsk site o är beredd chansa att de passar
 
J
Jag köpte från cleanfilter.eu och fick lämpliga filter till mitt flexitaggregat billigare än från inhemska återförsäljare.
Leveransen tog några veckor då det tillverkades på beställning och frakten gick från Litauen via Polen
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.