A
Vad tror ni mellan tummen och pekfingret att det kostar att bygga ett nytt vinterbonat fritidshus, 3 rok, modern stil med stora fönster (2 glas), 90kvm, egen brunn, eget avlopp, plitgrund och material för ca 250k?

Från ax till limpa?
 
2,5 meloner eller mer om du ska rullar tummarna och dricka öl och titta på ;)
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Skogshammaren skrev:
Vad tror ni mellan tummen och pekfingret att det kostar att bygga ett nytt vinterbonat fritidshus, 3 rok, modern stil med stora fönster (2 glas), 90kvm, egen brunn, eget avlopp, plitgrund och material för ca 250k?

Från ax till limpa?
En mille och all fritid de kommande 2 åren om du gör det själv på lediga stunder.
 
Du måste alltså fundera på om det är värt 1,5miljon för att kunna slappa och dricka öl den kommande tiden :rofl:
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Hos älvsbyhus kostar 85m2 1,8mille nyckelfärdigt inkl grund, då frigör man en massa tid
 
Jag har själv "renoverat" ett gårdshus (rivit helt och byggt nytt men i två etapper för att slippa betala för bygglov ) Byggyta 45m2. Anlitat fackmän till el o VVS.
Utgifter under tre års byggtid har varit c:a 400 tusen kronor. Använde gratis begagnade inredningar typ köksskåp, duschkabin, WC o handfat mm. Även fönster och dörrar som jag renoverat.

Så mellan min tumme och pekfinger gissar jag att dina 90kvm kostar typ en miljon om du gör som jag.

Mitt projekt kan du följa här https://www.byggahus.se/forum/threa...s-riva-helt-eller-delvis.337652/#post-3233757
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.