U
Grå kökskompostbehållare och påse med kompostströ på ett köksbord med grönsaker.
Den här veckan har du chansen att vinna GreenLines Urban Garden kökskompost och Urban Garden kompostströ.

Hälften av våra hushållssopor är komposterbara och med Urban Garden kan du enkelt och snabbt kompostera dina hushållssopor och förvandla dem till näringsrik kompostjord. Urban Garden Kökskompost är tillverkad i Sverige av livsmedelsgodkänd återvunnen plast. Urban Garden kompostströ är speciellt utvecklat för en effektiv och luktfri kompostering i Urban Garden Kompost. Fyra vinnare får varsitt paket.


Totalt värde: 4 x 650 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna komposten, längst ner i den här tråden.

Fråga: Vad kallas processen som innebär att komposten inte har tillgång till syre?

Svaret hittar du här: greenline.eu


Vinnarna utses fredagen den 16/9.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.


-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar GreenLine för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: Airproof-tec ger en anaerob (syrefattig) komposteringsprocess i Urban Garden komposten.

Då jag börjat odla för några år sedan så går det åt både jord och gödsel, skulle vara bra att bli lite mer självförsörjande på just det. Perfekt att kunna lägga en mängd med kompostmaterial i botten på krukor och pallkragar för att få bättre växtkraft och förhoppningsvis större skörd.
 
  • Gilla
Ulrika M.M och 1 till
  • Laddar…
Svaret på frågan är:"Airproof-tec ger en anaerob (syrefattig) komposteringsprocess i Urban Garden komposten."

Jag är tyvärr den enda i familjen som är intresserad av trädgård och kompostering, dock inget mig emot då det blir ett litet andrum för mig. Fick ett komposteringssystem i bröllopsgåva av frugan för några år sedan och det skulle vara kul att testa urban garden systemet som ser trevligt ut.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
I Urban Garden ger Airproof-tec en anaerob (syrefattig) komposteringsprocess.

Som tjugofemårig trebarnsmamma och ägare till ett tjugotalshus kämpar jag för att återställa trädgården till dess ursprungliga form, inklusive de odlingar som då bidrog till att försörja min farmors morföräldrar och deras familj. Denna kompost skulle bidra till att mina barn får en högre förståelse för hur vårt avfall kan brytas ner, förmultna och återanvändas för att sedan odla mer mat. Hoppas på miljövänlig odlarlycka!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar: en anaerob (syrefattig) komposteringsprocess
Jag hade höns tidigare som tog hand om allt matavfall men dom är borta nu så jag vill gärna prova denna process istället.Urban gardens kompost verkar bra och lättanvänd.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar: Anaerob process (Air Proof)

Häftig grej som vi gärna vill testa i vårt kök!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Anaerobisk
Jag vill komma igång med kompostering Lära mig ta vara på det som finns Kunna känna mig stolt att ta vara/använda det egna
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
anaerob som Airproof-tec hjälper till med.

Skulle verkligen behövas här. En villa från 70-talet som så ovanligt faktiskt ligger back med jord på tomten. Med så mycket grönt som vår barnfamilj äter, så kommer vi snabbt bara ikapp (y)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Airproof-tec ger en anaerob (syrefattig) komposteringsprocess i Urban Garden komposten.

Har varit sugen på att prova bokashi sedan vi köpte vårt hus, med Urban garden så skulle vi kunna göra precis det för att skapa ekologisk näring till våra blommor och land
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
X
Svar: Processen heter Anaerob

Motivering: Odlar och experimenterar med naturliga kretslopp, försöker lära upp ungskrutten att också få intresse för kretslopp och processen kring detta. En sådan här minikompost är ju fanstiskt bra då där det är lätt att följa hur det går och vad som händer.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar: processen är anaerob.

Det skulle passa perfekt med den här komposten hemma! Den ser ut att var mussäker och jag behöver verkligen jord att odla i eftersom min tomt mest består av sten. Dessutom består det allra mesta av mina sopor av komposterbart material och det känns fel att inte utnyttja det. .
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svaret är: anaerob

jag odlar mer o mer för varje år, nytt för i år är självförsörjning av tobak och det blir kanon men kräver mycket gödning. Jobbar samtidigt med att minska mitt avfall och då skulle denna kompost passa perfekt
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Airproof-tec heter metoden.
Jag vill verkligen vinna! Trädgården är min terapi och återhämtning. Tänk att man kan förbättra sin gamla jord och ge den mycket bättre livskraft än i den man ska köpa släpa hem och släpa runt på i trädgården. Kan de bli bättre??
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
B
U Ulrika M.M skrev:
Svar: Airproof-tec ger en anaerob (syrefattig) komposteringsprocess i Urban Garden.
Den skulle vara helt suverän att ha eftersom vi nu satt igång att odla grönsaker och en del annat. Bra om man kan blanda med annan naturgödsel som jag själv har gott om fr hästar och hönor. Delar gärna med mig till intresserade.
 
Svar: I Urban Garden ger Airproof-tec en anaerob (syrefattig) komposteringsprocess.

Motivering: Vill gärna testa ett enkelt och praktiskt sätt kompostera inomhus, utan dålig lukt.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.