...med sig färgen. Finns sådan? Vill alltså maskera på redan målad yta (latexfärg). Är rädd att när jag tar bort tejpen direkt efter färdigt; kommer tejpen ta med sig färg.
 
Hör med en någon färghandlare. Det finns maskeringstejp med olika mycket "klibb".
 
Jag brukar köpa 3m´s maskeringstejp för känsliga ytor (tapeter och ny målade väggar) och hittills har det aldrig rivits med nåt. dock e den lite jobbig att jobba med då klistret inte e så himmla stark. kostar ca 50-60 kr per rulle dvs rätt dyr jämfört med vanlig tejp.
 
Tack för svaren, skall reka marknaden
 
Jag brukar fuska lite (gjorde det senast ikväll). Tar vanlig maskeringstejp men drar den över byxorna /tröjan då försvagas klistret.
 
Jag använder fönstermaskeringstape.
Anders
 
Brukar använda den som blå till färgen. Den är grym. Dock lite dyrare.
 
Linska skrev:
Jag brukar fuska lite (gjorde det senast ikväll). Tar vanlig maskeringstejp men drar den över byxorna /tröjan då försvagas klistret.
Hehe... Klurigt!
 
har kommit fram till att om man drar av dem lite snett så minskar risken markant att få med sig färgen

och sen största regeln av alla... låt dem inte sitta i flera dagar ;)
 
Jag testade tipset med vanlig tejp som jag drog över kläderna innan jag satte upp den med perfekt resultat, det tipset får nobelpriset :D Sparade en del slantar på det istället för specialtejp.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.