Hej. Vet någon om det går att stänga av golvvärmen helt i badrum och tvättstuga nu under vintern utan att man riskerar att ”förstöra” något?
Jag är rädd att man kanske får fukt eller likande i väggar/golv eller att vattenledningar eller annat skulle paja. Vet inte om detta ens är en möjlighet men jag är en orolig själ så vill vara på den säkra sidan.
Det är inte vi som installerat golvvärmen utan förra ägaren så exakt hur det är lagt vet jag inte. Jag vet att vi har betongplatta, elektrisk golvvärme och det ligger klinkers på golv (och väggar) i dessa rum. Dörren till toan är alltid stängd om det har någon betydelse. Det finns inte golvvärme i något annat rum.

Tack på förhand.
 
Elektrisk golvvärme brukar mest vara komfort, dvs ej för att värma upp.. men man vet ju aldrig, hur ligger badrum och tvättstuga till, är dom mot ytterväggar?
 
P pjkw skrev:
Elektrisk golvvärme brukar mest vara komfort, dvs ej för att värma upp.. men man vet ju aldrig, hur ligger badrum och tvättstuga till, är dom mot ytterväggar?
Kortsidan på tvättstugan är en yttervägg. Annars inte.
 
BirgitS
Om det finns fungerande frånluft i rummen så ska det ju inte bli fuktskador. Försäkringsbolag brukar tydligen vilja att rum inte går under 15 plusgrader och jag antar det är för att säkerställa att det inte blir för kallt i väggarna.

Välkommen till forumet också!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.