Hej!

jag ska sänka mitt tak i hallen, har mätt med laser och det diffar några centimeter, taket är alltså snett. Det är en avlång hall och när man kommer in genom ytterdörren när kvällssolen ligger på ser man att taket är snett. Iallafall, nu funderar jag på hur jag ska sänka det. Jag är mest sugen på att sänka med glespanel då det är så smidigt, då är frågan, kan man lägga i distanser mellan tak och gles eller mellan gles och gles för att få taket rakt? Eller är det bara dumt? Tanken är att isåfall köra dubbla gles vilket sänker 56mm samt underlättar för elektrikern som ska dra lite el sen. Taket är av betong. Kom gärna med lite tips, jag är nybörjare :rofl: mvh
 
  • Rum under renovering med synlig laserlinje för nivåindikering på vägg och tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Mattiasake
  • Laddar…
W wraaxz skrev:
Hej!

jag ska sänka mitt tak i hallen, har mätt med laser och det diffar några centimeter, taket är alltså snett. Det är en avlång hall och när man kommer in genom ytterdörren när kvällssolen ligger på ser man att taket är snett. Iallafall, nu funderar jag på hur jag ska sänka det. Jag är mest sugen på att sänka med glespanel då det är så smidigt, då är frågan, kan man lägga i distanser mellan tak och gles eller mellan gles och gles för att få taket rakt? Eller är det bara dumt? Tanken är att isåfall köra dubbla gles vilket sänker 56mm samt underlättar för elektrikern som ska dra lite el sen. Taket är av betong. Kom gärna med lite tips, jag är nybörjare :rofl: mvh
EDIT: tanken är då 28x70 glespanel först vertikalt och sen fästa andra lagret
horisontellt
 
W wraaxz skrev:
EDIT: tanken är då 28x70 glespanel först vertikalt och sen fästa andra lagret
horisontellt
vertikalt kanske inte blir så bra? Sätt båda lagren horisontellt istället.
 
Horgmo Horgmo skrev:
Använd plugg och skruva upp 28X70 gles med hjälp av dessa.

[länk]

Sen kan du justera in taket rakt
Supersmart ide. nu har jag dock köpt expander spik som jag ska slå upp, så har inte möjlighet att göra så, om det inte finns kortare justeringsskruvar man kan sätta i andra lagret av glesen?
 
P para skrev:
vertikalt kanske inte blir så bra? Sätt båda lagren horisontellt istället.
Kanske formulerade mig lite fel, men tänker sån där kryss sättning av gles, vet inte vad det kallas riktigt :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.