J
"Trots fortsatt prisnedgång börjar mäklarna ana viss stabilisering på bomarknaden igen."

Kul och bra att man använder en opartisk källa som uttalar sig. Stolpe ut på den.
 
  • Gilla
Vardagsrum och 1 till
  • Laddar…
Vi har nog en stabilisering som tidigast i april. Eler det kanske är då det rasar då många ska sälja det de inte hade råd med. Villan
 
Byt halogenspottarna till LED, vi har 7 st 20W och 7 st 10W och 2 st 20W i fläkten i köket. 250W när vi lagar mat eller sonen glömmer släcka när han går och lägger sig. Byt till Plejd, vilket kan krävas om man har gammal dimmer. då kan man även automatiskt stänga av på natten när någon glömt släcka. (finns ofta i badrum också)
 
Använd linjärTV när du kan, då minskas elförbrukningen i hela systemet från servrarna och ända till din router.
 
TRJBerg
Med en viss tröghet kommer resultatet av elpriserna i vinter visas i typ juni. Då blir det en hel del försäljningar. Och därför prisfall.
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
Som @Jerald Stuartson så riktigt påpekar.. Källkritik gott folk.

För övrigt tror jag att det vore väldigt bra för riket och befolkningen i stort, om både villa- och bostadspriserna rasar.

Detta kan lätt ordnas med en skenande inflation, politisk oenighet, riksdagsval som inte leder till en stark majoritetsregering, kraftigt ökade priser på drivmedel, el och inte minst livsmedel.

Tur att vi inte har det så i Sverige idag

Som sagt, det vore bra för riket och befolkningen i stort, men en rejäl utmaning för mig som villaägare.

Jag vill sträcka ut en hand till alla de människor som sitter i en hyresrätt och väntar på en nedgång i en överhettad bostadsmarknad. Jag sträcker ut bägge händerna till de som kanske bor i ett område som de egentligen inte vill vara nära över huvud taget, men som bor där för att det är billigt under tiden som sparkontot fylls på, i väntan på en rejäl nedgång på villapriserna.

Jag hoppas att er tid snart kommer!

Vill också lägga till att jag inte vill se en massfördrivning utav folk från deras hem, inte heller hushåll som inte förmår att betala sina räkningar pga kraftigt ökade priser och underfinansierad budget.

Men om sanningen ska fram, så måste någonting radikalt hända på bostadsmarknaden om fler människor ska få en chans till ett ”eget” boende. Det måste också någonstans ta stopp på den här vansinniga spiralen där folk bjuder ihjäl varandra (och sig själva) över objekt som egentligen inte borde vara värda ens hälften av utgångspriset.

Åter igen, höjda räntor och minskat fastighetsvärde skulle vara riktigt surt för mig som villaägare, Min privatekonomi kommer definitivt att påverkas om så blir fallet.

Men någonting måste hända, och jag hoppas att det blir till förmån för de som har väntat så länge på en nedgång.
 
  • Gilla
Jerald Stuartson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.