vad säger ni om att installera Bascom-kameror som ett ”larm”. Såklart ingen larmcentral inkopplad. Systemet går via elnätet och inte via wifi.
Gratis App med flera användare möjligt.

Tanken är att ha kameror inomhus samt utomhus.
 
  • Gilla
bjuran76
  • Laddar…
M MazeRob skrev:
vad säger ni om att installera Bascom-kameror som ett ”larm”. Såklart ingen larmcentral inkopplad. Systemet går via elnätet och inte via wifi.
Gratis App med flera användare möjligt.

Tanken är att ha kameror inomhus samt utomhus.
Hej! Är också intresserad av deras kameror. Ser att ingen svarar, men köpte du?
 
Näe! Var lite oklart med betalningen. Fanns ingen svensk åf.
 
M MazeRob skrev:
vad säger ni om att installera Bascom-kameror som ett ”larm”. Såklart ingen larmcentral inkopplad. Systemet går via elnätet och inte via wifi.
Gratis App med flera användare möjligt.

Tanken är att ha kameror inomhus samt utomhus.
Hej!
Har du provat Bascom kameror , jag tänkte beställa utomhus kameror från dem?
Tack!
 
Nope! Lite skumt med betalningen. Kör på jänkar Ring istället.
 
  • Gilla
Glasberga
  • Laddar…
G Glasberga skrev:
Hej!
Har du provat Bascom kameror , jag tänkte beställa utomhus kameror från dem?
Tack!
G Glasberga skrev:
Hej!
Har du provat Bascom kameror , jag tänkte beställa utomhus kameror från dem?
Tack!
Hej, jag köpte Bascom kameror 2st Dome Plus med inspelare förra året. Jag är mycket nöjd med kvaliten och appfunktionen. Betalningen är inga problem. Det är ett Holländsk företag med filial i Sverige. Dessa kameror är i en högre liga så att säga!
 
  • Gilla
jrosenthal och 2 till
  • Laddar…
B bjuran76 skrev:
Hej, jag köpte Bascom kameror 2st Dome Plus med inspelare förra året. Jag är mycket nöjd med kvaliten och appfunktionen. Betalningen är inga problem. Det är ett Holländsk företag med filial i Sverige. Dessa kameror är i en högre liga så att säga!
Hej!
Tack för svaret,
Har du trådlösa kameror?
 
  • Gilla
Christina Friberg
  • Laddar…
G Glasberga skrev:
Hej!
Tack för svaret,
Har du trådlösa kameror?
G Glasberga skrev:
Hej!
Tack för svaret,
Har du trådlösa kameror?
En ”trådlös” och en trådbunden.
 
Hej!

Jag har läst igenom era intressanta inlägg om Bascom kameror men hittar inte riktigt vilket inlägg jag ska relatera till. Någon kanske läser detta och vill svara.

Jag är intresserad av att köpa Bascom Trådlöst Dome system Plus för utomhusbruk. Har någon erfarenhet av dessa? Kanske har ni dessa installerade och kan dela med er av hur ni tycker att de fungerar, eller kanske har ni som jag bara läst om dem på Bascoms hemsida och vill dela med er av era funderingar. Jag är tacksam för all information! Själv är jag ingen elektriker.

När jag hör mig för hos lokala firmor som installerar kameraövervakning så föreslår de två typer av anslutning mellan kameror och inspelare: antingen en som har en kabel från varje kamera till inspelaren, eller wifi. Jag vill varken dra separata kablar eller använda wifi.

Bascoms lösning att det inte behövs någon separat kabel för själva informationen som skickas från kameran till inspelaren utan att det fungerar att skicka informationen via befintliga eluttag verkar suverän. Men är det 220 volts uttag (som för bordslampor t.ex) som funkar för Bascom anslutningen eller måste det vara någon speciell sorts uttag?

Funderar också över anledningen till att lokala firmor inte har dessa i sitt sortiment utan bara förordar anslutning via wifi eller separata kabeldragningar. Är det så att anslutningen via vanligt eluttag som i Bascoms fall förlorar i prestanda när det gäller informationsöverföringen från kameror till inspelare? Ger separata kablar och wifi högre prestanda vid informationsöverföringen än via elnätet?

Tack för uppmärksamheten!
 
  • Gilla
Micke14
  • Laddar…
Lyfter gammal tråd! Är oxå intresserad av Bascom kameror. Någon so hunnit få ytterligare erfarenhet sedan tråden dog? Misstänker att alla enheter måste ligga på samma fas då de "pratar" via elnätet.

Jag har ganska stor tomt där det finns ström lite varstans så detta känns stabilare än att hålla på med wifi.
 
  • Gilla
bjuran76
  • Laddar…
H heliac skrev:
Lyfter gammal tråd! Är oxå intresserad av Bascom kameror. Någon so hunnit få ytterligare erfarenhet sedan tråden dog? Misstänker att alla enheter måste ligga på samma fas då de "pratar" via elnätet.

Jag har ganska stor tomt där det finns ström lite varstans så detta känns stabilare än att hålla på med wifi.
Hej, det ända kravet är samma central. Räckvidden har jag för mig var upp till 500m.
 
  • Gilla
Glasberga
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.