Ja är det möjligt Jag skulle vilja ha en magnetventil som stänger av vattnet när larmet går.
Är det möjligt och vad behöver man för prylar? Jag har ett DSC POWER832.
 
Utan att veta något om det larmet, så antar jag att det finns någon utgång som indikerar när larmet går. Antagligen en 5-12 V utgång. Denna skulle kunna användas för att trigga ett relä som ger magnetventilen spänning.
Alternativt så skulle du kunna använda dig av sirenens spänningsmatning som trigger, fast sirenen slår förmodligen av efter en viss tids tjutande.

Annars finns det säkert någon utgång som indikerar när larmet slås på den kan du använda till att bryta vattnet. För du behöver inte ha vatten i huset när huset är larmat och då vet du att du har minimerat risken för vattenläckage när du inte är i huset.
 
Japp det finns den utgågen på ditt larm, indikerar "skickar ut 12 Volt" när larmet är aktiverat.
Oftast är magnetventilerna på 24 volt, men bara att sätt in ett relä mellan och en 24 volt transformator.

Tänk på att tvättmaskinen /diskmaskin inte kan lämnas på.....

Samt att en droppande varmvattenkran gör så att varmvatten beredaren töms på vatten, och i sin tur kan ge till följd att el-patronen "kan" gå sönder om den inte har något vatten att kyla......

/Richard
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.