Kakla ytterhörn? Hyr en vattensåg på en uthyrningsfirma och såga bitarna på en halvtimme!
 
  • Gilla
Bggsh
  • Laddar…
Inaktivt i 14 år. Dags att återuppliva tråden då. Projektledaren för badrummet rekommenderar lister, men vi vill gärna ha gerat. Kanske dock inte till vilket pris som helst. Vad kan man förvänta sig i extra arbetstid för gering av ca 50 plattor 30*60 cm (vissa geras på längden, vissa på bredden)?
 
T
B Byggisen skrev:
Inaktivt i 14 år. Dags att återuppliva tråden då. Projektledaren för badrummet rekommenderar lister, men vi vill gärna ha gerat. Kanske dock inte till vilket pris som helst. Vad kan man förvänta sig i extra arbetstid för gering av ca 50 plattor 30*60 cm (vissa geras på längden, vissa på bredden)?
Kolla först med hantverkare som ska utföra jobbet vill gera plattorna. Själv gerar jag inte då jag inte tycker att det är snyggt om man inte fogar springan med epoxifog det vill säga och det är inte så många som tillstånd att jobba med epoxifog som både är farligt att inandas samt beröra med bar hud.

50 plattor är mycket, räkna med nästan en dags extra arbete
 
  • Gilla
Byggisen
  • Laddar…
Tack. En dag kan det vara värt. Nyfiken på varför du inte tycker att det blir snyggt? Lister ser ju hemskt ut om man inte har enfärgat kakel, enligt mig.
 
Düsseldorff
B Byggisen skrev:
Tack. En dag kan det vara värt. Nyfiken på varför du inte tycker att det blir snyggt? Lister ser ju hemskt ut om man inte har enfärgat kakel, enligt mig.
Det är sjukt svårt att gera ett ytterhörn. Asså jättesvårt.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det är sjukt svårt att gera ett ytterhörn. Asså jättesvårt.
Jättesvårt? Det är ju väldigt vanligt iaf. Förstår att det är lättare med lister, men det är ju även lättare med plastmatta, 15x15 kakel, golvstående toalett osv. ändå löser hantverkarna kundernas önskemål.
 
Düsseldorff
B Byggisen skrev:
Jättesvårt? Det är ju väldigt vanligt iaf. Förstår att det är lättare med lister, men det är ju även lättare med plastmatta, 15x15 kakel, golvstående toalett osv. ändå löser hantverkarna kundernas önskemål.
Ja, det är svårt. Tycker jag i alla fall. Förr fanns det färdiga jollyplattor, nu får man såga själv. Tycker sällan det blir hundra bra men visst, har man en duktig plattsättare till hands så lär det väl lösa sig.
 
  • Gilla
Byggisen
  • Laddar…
B Byggisen skrev:
Inaktivt i 14 år. Dags att återuppliva tråden då. Projektledaren för badrummet rekommenderar lister, men vi vill gärna ha gerat. Kanske dock inte till vilket pris som helst. Vad kan man förvänta sig i extra arbetstid för gering av ca 50 plattor 30*60 cm (vissa geras på längden, vissa på bredden)?
Kanske inte intressant för dig nu, men kanske ngn annan. Har fått pris nu för 575 kr/löpmeter för gerade hörn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.