Hej!

Vi har 2-årsbesiktning snart för vårt nybyggda hus och vill hitta en besiktningsman som inte sitter i husbyggarnas ficka. Hur går man tillväga för att hitta det? Kan man lita på de flesta?

Är det någon som kan rekommendera någon i Stockholm?

Tack på förhand
Johnny
 
Hej!

Här kan du gå in söka
https://publiccert.ri.se/sv/Person/List

Där kan du filtrera på län, inom vilka områden personen ska vara certifierad etc.
Bör vara någon form av kvalitetsstämpel.
 
  • Gilla
Johan Olsson9
  • Laddar…
Njingan Njingan skrev:
Hej!

Här kan du gå in söka
[länk]

Där kan du filtrera på län, inom vilka områden personen ska vara certifierad etc.
Bör vara någon form av kvalitetsstämpel.
Tack! Men hur vet man att de är bra? Jag är rädd för att råka få tag i någon som är springpojke åt husföretagen... Har förstått det som att många gärna är "snälla" mot husföretagen då de kan komma att anställas av dem i framtiden. Jag kommer nog inte bygga så många hus till under min livstid så finns ingen anledning att ställa sig på min sida...
 
Hej!

Känns som det är svårt att säga om en besiktningsman är bra. Det är antagligen olika förutsättningar på varje besiktning.

Jag har stött på besiktningsmän i mitt yrke (inte bygg) som jag tycker varit bra men som där jag stött på kollegor i branschen som spyr galla över dem.
Mao känns det väldigt subjektivt och från jobb till jobb.

Det jag tänkte med länken är att du kan hitta besiktningsmän och kontakta dem så att de inte går via entreprenören eller husföretaget.
 
  • Gilla
Johan Olsson9
  • Laddar…
Njingan Njingan skrev:
Hej!

Känns som det är svårt att säga om en besiktningsman är bra. Det är antagligen olika förutsättningar på varje besiktning.

Jag har stött på besiktningsmän i mitt yrke (inte bygg) som jag tycker varit bra men som där jag stött på kollegor i branschen som spyr galla över dem.
Mao känns det väldigt subjektivt och från jobb till jobb.

Det jag tänkte med länken är att du kan hitta besiktningsmän och kontakta dem så att de inte går via entreprenören eller husföretaget.
Tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.