Ska snart dra igång att inreda våran övervåning. Vi skulle vilja ha två sovrum, ett allrum och badrum med bastu samt förråd/klk. Tycker det känns svårt med tanke på 38 graders taklutning. Är det någon som har lite tips och idéer?
:)
 
Hej! Det här är inte alls mitt gebit, men om du inte har någon form av kupa på huset tycker jag absolut att du ska lägga vardagsrummet mot ena gaveln och sovrummen mot den andra så du får gott om fönster, det blir lätt så mörkt annars. Får du plats med resten i mitten av huset (där jag antar att trappen är) vore det kanske också trevligt med ett takfönster till badrummet.

Lycka till!
Hestia
 
Hej!

Ni kanske redan dragit igång med övervåningen med tanke på att ditt inlägg kom i april, men är ändå nyfiken. Vi har också börjat fundera på att dra igång med övervåningen och vet inte riktigt hur vi ska ha det.

Vi har också 38 graders taklutning, vi har en trappa som kommer upp i mitten av husets framsida, takkupa med tre fönster i mitten av husets baksida, 2 fönster i ena gaveln, 1 fönster + balkongdörr i den andra. Vi har ett nybyggt Älvsbyhus Sleipner med spegelvänd planlösning.

Det vi vet är att vi vill ha två sovrum, ett allrum samt bastu och badrum. En lösningen med ett sovr på varera sida och det andra i mitten är ju enkelt, men vore skoj med idéer på någon annan lösning.

Hur har ni gjort/bestämt att göra? Vore skoj att få idéer!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.