Jag köpte min Stiga Multiclip 750 S AE inkl 2 batterier och laddare för nästan 11000kr i juni 2021. I augusti 2022 hade motorn vibrerat loss. Jag fick ny motor på garantin under protest.
Det intressanta är att den nya motorn sitter fast med tre rejäla bultar i chassit i stället för några skruvar i plasten.
Stiga verkar inte ha någon miljöspecifikation för sina produkter. Ingen miljötestning över huvud taget innan en produkt går ut på marknaden.
Servicepersonalen på Stiga Service Center anser att man skall vara försiktig när man använder gräsklipparen så att inte kniven kör fast i t ex en grästorva då det kan skada klipparen. Gräsklipparen är oerhört kraftull. Bättre än min förra bensindrivna så jag var väldigt nöjd före haveriet. En gräsklippare av denna typ anser jag skall vara likvärdig i robusthet med motsvarande bensindrivna.
Förhoppningsvis har Stiga lärt sig något eftersom motorns infästning var uppdaterad efter reparation.
 
Om det är nå ny modell kan det ju vara typiska barnsjukdomar.
Sånt man som early adopter tyvärr råkar ut för.
 
Test av nya produkter skall aldrig göras av kunder. Ett undantag är programvara men aldrig hårdvara.
 
P petah52 skrev:
Test av nya produkter skall aldrig göras av kunder. Ett undantag är programvara men aldrig hårdvara.
Nej så är det men sällan verkligheten
 
Du har råkat ut för vad jag hade förväntat mig av ett köp från Stiga. Detta utifrån egna erfarenheter. Beklagar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.