Hej,

Jag har ett Assa connect 3000 lås som tyvärr gett upp. Det verkar som att en fjäder gått sönder i låset.

Vad behöver jag för att byta ut låset till ett vanligt lås men behålla samma nycklar? Vill även montera ett Glue/Yale Linus lås på insidan.

Tack på förhand!

Dörrhandtag med nyckel i låset och larmetikett på en vit ytterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digitalt dörrlås med kodpanel och handtag på en vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyckel med orange band i lås på metallisk dörr med säkerhetslarmdekal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du ska använda Gluelock så behöver du Låshus (connect) samt ett trycke (om inte det gamla finns sparat från när ASSA 3000 installerades), jag tror att vredmedbringare och skruvar medföljer Gluelock.
 
Redigerat:
1 123abc skrev:
Om du ska använda Gluelock så behöver du Låshus (connect) och en komplett vredmedbringare med skruvar.[/
1 123abc skrev:
Om du ska använda Gluelock så behöver du Låshus (connect), jag tror att vredmedbringare och skruvar medföljer Gluelock.
Toppen, tack för svar!

Då behöver jag alltså följande? mao:
1 st. https://www.bauhaus.se/lashus-2002-50-sym
1 st. https://www.bauhaus.se/millers-vredmedbringare-63-mm
Samt ev ett nytt handtag på insidan
 
Niklas Östberg Niklas Östberg skrev:
Toppen, tack för svar!

Då behöver jag alltså följande? mao:
1 st. [länk]
1 st. [länk]
Samt ev ett nytt handtag på insidan
Det låshuset är möjligt att använda, det krav som finns på låshus är att man låser med en medveten handling (inte självlåsande), enda anledningen att rekommendera connect är att du slipper byta slutbleck.
Jag har uppdaterat mitt inlägg, vredmedbringare ingår i Gluelock men du behöver ett trycke.
Det kan även vara så att det finns ett borrat hål för ett vred till ASSA 2000/2002 under ditt ASSA 3000 och då rekommenderas att man använder en täckskylt på insidan t.ex ASSA 4256.
 
Redigerat:
Niklas Östberg Niklas Östberg skrev:
Hej,

Jag har ett Assa connect 3000 lås som tyvärr gett upp. Det verkar som att en fjäder gått sönder i låset.

Vad behöver jag för att byta ut låset till ett vanligt lås men behålla samma nycklar? Vill även montera ett Glue/Yale Linus lås på insidan.

Tack på förhand!

[bild][bild][bild]
Hej!
Hur gick du loss Assa 3000? Min har också gett upp, förstår inte hur man gör...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.