Nu har vi fått färdigt vår lekstuga!
Vi har sadeltak med råspont och papp på just nu.
Jag har sett en annan lekstuga för längesedan som hade "miniatyr" takpannor.. men jag kan inte hitta det någonstans.
Även om ni kan rekommendera om det finns hängrännor och dylikt i "miniatyr".
Lekstugan är 2500x2000 och 1800mm.

Tacksam för svar och rekomendationer på små pannor!
 
Åsa Lund
Jag har sett trekupiga tegelpannor på bild nån gång. Har du tur kanske du kan hitta ett litet parti
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag har sett trekupiga tegelpannor på bild nån gång. Har du tur kanske du kan hitta ett litet parti
Har en på väggen i verkstaden, nog den enda jag sett på dom åren jag hållit på..
 
Anton94 Anton94 skrev:
Nu har vi fått färdigt vår lekstuga!
Vi har sadeltak med råspont och papp på just nu.
Jag har sett en annan lekstuga för längesedan som hade "miniatyr" takpannor.. men jag kan inte hitta det någonstans.
Även om ni kan rekommendera om det finns hängrännor och dylikt i "miniatyr".
Lekstugan är 2500x2000 och 1800mm.

Tacksam för svar och rekomendationer på små pannor!
Allt är ju mer eller mindre standardiserat idag, så det är nog svårt. Men kan du tänka dig fyrkantiga hängrännor så kan vilken plåtslagare som helst knäcka till..
Vi har en maskin för att göra gamla hängrännor (i meterbitar) i nästan valfria bredder..
 
Shingel finns i mindre "mönster" avsett för lekstugor fast vem som säljer det separat vet jag inte.
 
Åsa Lund
Z z_bumbi skrev:
Shingel finns i mindre "mönster" avsett för lekstugor fast vem som säljer det separat vet jag inte.
Googlade och hittade att Polhus säljer
 
Då kan jag kolla efter trekupigt och det finns hos taktegel.se (ingen som helst anknytning till företaget).
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.