Jag tänkte isolera lite värmerör i källaren. Källaren är onödigt varm på vintern, det finns element också om man vill. Funderar på om jag ska gå på Biltemas 13 mm isolering eller något tjockare? Vissa rör är redan isolerade med 20 mm glasfiber, men långt ifrån alla. För 50 mm rören är jag tvungen att ta dyr fin-isolering eftersom Biltemas inte finns i den storleken, men för resten kanske det duger? Bättre än idag i alla fall.

Vitmålade vattenrör som löper längs en vit vägg och tak, med sprucken färg och synliga skarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitmålade vattenrör löper längs ett tak, med synliga skarvar och tecken på slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om dyr fin isolering innebär den svarta kondensisoleringen så är det overkill på värmerör.
Men kör på med Biltemas, det är skumplast och det kan de ju inte misslyckas med.
Protte
 
  • Gilla
KungAnka
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Om dyr fin isolering innebär den svarta kondensisoleringen så är det overkill på värmerör.
Men kör på med Biltemas, det är skumplast och det kan de ju inte misslyckas med.
Protte
Jo, det duger nog. Bättre än inget, som det är just nu. Och om det läcker lite värme kanske inte är nån katastrof, det är ju i alla fall på insidan av huset.

Den mesta rörisolering är svindyr utom Biltemas. Näst billigaste jag hittat är glasfiber på Amazon.se så det är sån jag tänkte använda på 50 mm rören. Plus att jag nog ska ha det till tappvarmvattenrören som också är helt nakna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.