vi håller på att renovera köket.. frugan ville ha 100cm överskåp då hon är lite kort.. och dom blir ju 2cm ner från taket. helt perfekt man slipper stå på tå för att se vad som finns längst in...

men då är det ikeas bänkskåp.
skenan ska vara 82cm nederkant, men sätter man då dit ben 8 plus 80 plus bänkskiva då blir det 91.8cm.. men om man då vill ha 90 cm som vi har idag, ska man då sätta skenan på 80cm?

och sen ska man väll skruva fast skenan med monteringsskruv för trä i 60 reglarna och sen 30 bara rakt in i spånskivan? men man behöver inga plugg till varje skruv ? utan att bara skruva fast ?? ikea har ju tyvärr inga samarbetspartners där jag bor tyvär.. så är det riktig grekiska ikea,

Tackar för alla tips =)
 
Tror inte du får in Ikeas ben om du sänker skenan till 80cm, du får då bygga egna ben. En liggande regel till exempel.

Alternativt en tunnare bänkskiva.
 
Går det inte att kapa benen?
 
richardtenggren
Det är som plastpiggar på benen som begränsar höjdinställningen, men det går skruva förbi dessa för att få lägre montering. Piggarna knäcks bara :)

Satt vår tvättstugeinredning lite lägre för att bänkskivan skulle gå fritt under lysknappen. Blev en miss där höjdmässigt då dosan satts innan flytspacklingen.

problemet du kommer få är sockeln, den blir för hög, därav piggarna. Men den går ju klyva, även om jag misstänker att du saknar klyvsåg… :)

Jag har monterat några kök och använt vanlig kullrig träskruv eller Big Dog-skruv :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.