Undrar om någon kan ge prisuppgift på Hjältevardehus Björken 1 1/2 planshus och Eksjöhus Balans 2-planshus?
Gärna NF, stommonterat och byggsats prisuppgifter.
Någon som byggt ovanstående? Nöjda?
 
Hej
Har byggt Björken som delad entreprenad Mannarp som grundläggare och Hj hus som lev.
Är mycket nöjda. Priserna är väldigt olka dels beroende på hur tomten ser ut del på utrustningen i huset.
Var tänker ni bygga?
Anders
 
Vi har fått tag på en tomt i Bara utanför Malmö där vi tänkt bygga.
Vad ger ni för grunden respektive huset? Putsad fasad eller trä?
 
Hej Jonas
Vi har betalat ca 250000:- för grunden och garageplattan. Vårt hus är i trä för vi ville inte ha putshus.
Anders
 
Hjältevadshus björken låg för 2 års sen på ca 1.180.000 men det har nog gått upp lite, samt kan skilja lite mellan olika områden, t.ex. vara lite dyrare i sthlm.
Det priset är för NF nedervåning samt oinredd övervåning. Att få den klar kostar ca 400.000 har jag för mig. Sen kunde man även välja "byggsats" till övervåningen, men minns inte vad det kostade..?
 
Hjältevadshus - Eksjöhus
När ni jämför priset på grunden för husen, tänk på att det är gjuten platta på Eksjöhus, men bara torpargrund på hjältevadshus.
 
Ja, dessa tillverkare spelar i helt olika ligor och en prisskillnad är berättigad. Trabant och Audi....nästan :)
 
Kan bara hålla med.
Det är stor skillnad i både standardutförande och kvalitet. Uppgraderar man Hjältevadshus så skiljer det inte så mycket prismässigt och då tycker jag att man får mer för pengarna av Eksjöhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.