Hej!

Jag har nu lyckats få till min lösning i home assistant så bra att jag nu vill delge den till övriga famijen.
Detta tänkte jag göra genom en central placerad surfplatta som är inloggad på home assistant med en bra översiktspanel.

Är det någon som har utforskat utbudet över bra surplattor till detta?
Finns det tom plattor med presence sensor som kan tändas upp automatisk när man är i närheten?

Finns det möjligtvis mer möjligheter med en androidplatta vs en ipad, typ skulle man kunna sätta ex ett schema när skärmen skall tändas upp?
Dvs så den är tänd när man vaknar, släkt under dagen och sen tänds upp när folk börjar komma hem igen?!.

Vad har ni för bra lösningar där ute?
 
Ingen som har en juste lösning för detta alltså?
 
Med Android och Tasker skulle du säkert kunna styra på tid i alla fall... "Proximity" har ingen vad jag vet, förutom då i så fall via Bluetooth om du har mobilen i fickan men då kommer den att lysa så länge du har mobilen i huset...
Wakey kan du använda för att hålla skärmen igång t.ex. och styra via Tasker.
 
anders07 anders07 skrev:
Med Android och Tasker skulle du säkert kunna styra på tid i alla fall... "Proximity" har ingen vad jag vet, förutom då i så fall via Bluetooth om du har mobilen i fickan men då kommer den att lysa så länge du har mobilen i huset...
Wakey kan du använda för att hålla skärmen igång t.ex. och styra via Tasker.
Grymt! tack, då skall jag kolla lite på tasker och wakey och se om dom verkar göra det jag vill.. :)
 
finns youtube-klipp då de använder typ firetablet med fully kiosk för att få till.

typ denna



K krill7 skrev:
Hej!

Jag har nu lyckats få till min lösning i home assistant så bra att jag nu vill delge den till övriga famijen.
Detta tänkte jag göra genom en central placerad surfplatta som är inloggad på home assistant med en bra översiktspanel.

Är det någon som har utforskat utbudet över bra surplattor till detta?
Finns det tom plattor med presence sensor som kan tändas upp automatisk när man är i närheten?

Finns det möjligtvis mer möjligheter med en androidplatta vs en ipad, typ skulle man kunna sätta ex ett schema när skärmen skall tändas upp?
Dvs så den är tänd när man vaknar, släkt under dagen och sen tänds upp när folk börjar komma hem igen?!.

Vad har ni för bra lösningar där ute?
 
Jeg började med en Google nest hub, men cast dog hela tiden, så fick tänka om. Bytte till frugans gamla ipad som tyvärr inte har presence sensor. Det har fungerat klockrent. Har inte testat andra lösningar.

304097765_484352676843633_544217511729150637_n.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.