Hej, har ca 25 år gamla Elit fönster med avtagbara träspröjs som efterhanden är ganska dåliga. Vet nogon om producenter/återförsäljare av plast eller aluminium spröjs i samma mått. Det värkar som man kan köpa vissa spröjs från elit men bara i trä?

mvh Peter
 
i den katalog som jag har så har elit även i aluminium......
/
M
 
Har hört att dom bara passar til dom nya elit fönster,.. inte for dom gamla eftersom måtten inte är dom samma. Borde vara marknad for plastspröjs att byta ut...
 
men borde man inte kunna "special beställa" till alla möjliga bredder och längder?För mitt hus som är från 54 blev jag tvungen att specialbeställa fönster nu när jag bytte i somras då det inte var några "standard" mått på dom. Och så kommer jag även få göra med spröjsen sen....fast det kanske är infästningen som inte passar?!....
/
M
 
Jo, man kan nog beställa med special mått, även hos elit, men som du skriver, innfästningen kan ju vara et problem. Annars så vet jag at Klockestrands Såg & Hyvleri AB: trägolv dörrar fönster taklist panel pärlspont kan leverera specialmått, och säkert andra fönster/snickerier. Men jag kan tänka mig at det kan bli noget dyrare än massproducerad plastspröjs till gamla elit fönster (om det finns, som jag hoppas, nogonstans)
 
peqvi skrev:
Jo, man kan nog beställa med special mått, även hos elit, men som du skriver, innfästningen kan ju vara et problem. Annars så vet jag at Klockestrands Såg & Hyvleri AB: trägolv dörrar fönster taklist panel pärlspont kan leverera specialmått, och säkert andra fönster/snickerier. Men jag kan tänka mig at det kan bli noget dyrare än massproducerad plastspröjs till gamla elit fönster (om det finns, som jag hoppas, nogonstans)
Har likande problem och undrar om någon vet någonstans man kan köpa liknande spröjs på löpmeter eller efter måttbeställning...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.