K
Lite lustigt svar tycker jag, men det beror väl helt på sin egen utrustning och inställningar.. Vår tvättmaskin drar närmare 2 kWh per tvätt och AC inte mer än 500 w.

Tveksamt om någon har 1000 w per m2 på sin golvvärme. 8 timmar som jag chansade på hade gett 125w känns fortfarande i överkant men kan kanske stämma..

Ja det var de tre jag hade fel på
 
  • Gilla
Rafael Ospino och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 4 890 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"

Funderar på vad det var för effekt på golvvärmeslingan verkade va orimligt hög förbrukning
 
K
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 4 890 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"

Funderar på vad det var för effekt på golvvärmeslingan verkade va orimligt hög förbrukning
Det får vara ett bra litet rum eftersom den hade effekten 500 W/m²
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 3 394 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"

Jag trodde jag skulle ha alla rätt. Har lärt mig något nytt idag också. :)
 
Ja det här var nog det sämsta testet hittills, tyvärr. :thumbdown:
 
  • Gilla
Rafael Ospino och 3 till
  • Laddar…
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 2 104 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"

Konstigt formulerade frågor .... tex en liten micro 6-700w en stor 1700 ?!
 
A
H Hajjen skrev:
Jag skulle vilja se den som har elgolvvärme hemma på 500 W/m2 :). Det blir jäkligt varmt om fötterna om den ska gå på fullt! Så svaret på den frågan känns ju helfel.
Ja, den frågan har fel svar, eller så är grannens hönshus kopplat på samma slinga.
 
  • Gilla
Rafael Ospino
  • Laddar…
Bättre frågor till testet:
Kan du division?
Kan du multiplikation?
Kan du gissa förutsättningarna för testtillfället?
Hur många watt drar din golvvärme när du kan steka ägg på det?

Alltid fint med quiz som får en att tänka på vad saker förbrukar i dessa tider, men det kan göras lite bättre än med "hur lång är ett snöre?"-meetoden. ;)
 
  • Haha
Rafael Ospino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.