Det var ju intressant att de eventuellt blir uppköpta. Det kan ju vara bra att veta detta.Har dock inga farhågor inför detta.:)
 
Vi valde Sävsjö men vi var länge inne på Karlson mycket för att de gör rejäla vackrahus men även för deras värmelösning. Fick ingen hjälp av Karlsonhus där vi bor trots påstötningar så valet föll på Sävsjö Trähus i Västerås.
Sävsjö bygger rejäla hus med råsponsväggar mm. Vi valde bort deras värmelöning som ser ut som de flesta hustillverkares och kontaktade Karlson Hus leverantör av värmelösningar. Allt är under montering nu i huset (vattenmantlad vedkamin, solpaneler, FTX och en luftvattenvärmepump) allt kopplat till en ack. tank. Hoppas att allt kommer att funka bra. Har fått bra service av Nordic Trä & Bygg som levererat värmelösningen. Inget problem för Sävsjös del heller när vi valde annan värmelösning.
Återkommer med mer info.
 
Vi har haft precis samma erfarenhet. Karlsonhus var helt iskalla, trots påtryckningar hände absolut ingenting.
Nu tänker vi bygga med Sävsjö (Täby) och köra värme och ventilation via Nordic Trä & bygg (FTX, ack-tank, solfångare och vattenmantlad kökspis).

Vi har fått väldigt bra hjälp från både Sävsjö och Nordic. Får hoppas det fortsätter så även efter att pappren är påskrivna...

Ja tack, återkom gärna med mer info. Det skulle uppskattas.
 
Kan hålla med ovanstående om Karlson Hus. Iskalla. Pratade med en säljare som lovade att återkomma. Hon återkom aldrig, utan jag ringde tillbaka. Då ursäktade hon sig med att det hade varit så mycket att göra med båten… Det var innan sommaren, och jag har fortfarande inte hört något. Kanske det varit för bra segelväder?
 
Trist.
Var det också Karlssonhus i Örebro?
 
Nej, i vårt fall var det i Stockholm.
 
Måste vara en tillfällighet, det är åtminstone min erfarenhet. Det är dessutom synd då jag är verkligen nöjd med vårt Karlsonhus.

Det som avgjorde att vi valde Karlsonhus för 4 år sedan var just möjligheten att få ett eget, arktitektritat hus producerat, utan några förändringar, annat än några centimeters flytt av fönster...

Nu råder det lite för djup radiotystnad om det eventuella uppköpet men förhoppningsvis klarnar det snart. (??)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.