Hej

vi ska renovera vår fasad och vissa av panelerna verkar det som att spiken släppt ifrån fasad. Se bilder
Är de bara att spika på ny spik eller vad föreslår ni? Har ni förslag?
 
  • Närbild på slitet träfönster med flagande grå färg och sprickor i kittet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en sliten svart träpanel med flagande färg och synlig trästruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett svartmålat staket med skadad kant och flagande färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som vet?:/
 
Bara att prova med 3" galvad spik för att se om den drar in panelen.
 
A AndersS skrev:
Bara att prova med 3" galvad spik för att se om den drar in panelen.
Tack och det går bra för hand med hammare? Hade man kunnat testa o spika in samma spik som redan sitter där?
 
Är ju bara att prova.
 
  • Gilla
Boss89
  • Laddar…
Är dom inte bara dåligt islagna från början eller inte efterspikade? Jag skulle dra ut en spik för att känna att den sitter bra och kolla hur spiken ser ut, att den är räfflad. Är det så skulle jag bara slå in dom. Sitter dom dåligt eller spiken är dålig skulle jag byta ut. Men är några dåliga är det ju risk att resten är kass med, så i så fall kanske överväga låta det vara och planera byte av panel i närtid.
 
B byabin skrev:
Är dom inte bara dåligt islagna från början eller inte efterspikade? Jag skulle dra ut en spik för att känna att den sitter bra och kolla hur spiken ser ut, att den är räfflad. Är det så skulle jag bara slå in dom. Sitter dom dåligt eller spiken är dålig skulle jag byta ut. Men är några dåliga är det ju risk att resten är kass med, så i så fall kanske överväga låta det vara och planera byte av panel i närtid.
tack jag vet faktiskt inte varför vissa är så, känns som att de gått upp av sig själv
 
T
Jag hade bara slagit in dom och sen målat, inget att oroa sig över. Troligen sitter panelen med så mycket spik att sannolikheten för att det ska bli ett problem är ganska så liten, tror jag.
 
T TechChad skrev:
Jag hade bara slagit in dom och sen målat, inget att oroa sig över. Troligen sitter panelen med så mycket spik att sannolikheten för att det ska bli ett problem är ganska så liten, tror jag.
tack skönt o höra :) känns sådär att panelen inte är hela vägen in
 
Har spikat nu men fortfarande står panelen ut lite är detta något att oroa sig för?
 
  • Svartmålad träpanel med spikar där en del sticker ut och panelen inte sitter helt plant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.