Från grannens håll ser staketet ut så här.

Jag har planterat en planta Rådhusvin. Dess stänglar kan vi upp till 15 meter långa... Plantan kommer därför med tiden förhoppningsvis att klä in 30 meter av staketet :)

Det här staketet var billigt att bygga. Under 1000 kr för 40 meter...

Det grönbelagda villastängslet köpte vi på Överskottsbolaget likaså fästen till staketet.
Virket var billigt. Vi köpte svart lasyr på Harald Nyborg...

Jag tycker att det blev snyggt trots att det blev ett budgetstaket. Det här staketet står på vår baksida... nedanför en slänt - knappt synligtdärför ville vi inte ödsla för många pengar på det.

I nederkant har vi lagt upp stenar och grus... detta för att vår lille hund inte ska kunna tränga sig under stängslet.
 
  • 4620-grannen.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 4638-vildvin.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du inte tagit några nya bilder på ditt murbygge?

Jag hoppas att alla rännor och stuprör nu är på plats! ;)
 
Rännor och stuprör är på plats och ärligt talat så hadde jag glömt den här tråden. Det blev ett kvällskort till men här synns nästan hela muren. Den fortsätter 2-3 meter till åt höger
 
  • muren.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad bra att carport och förråd nu är HELT färdiga! ;)

Muren ser verkligen snygg ut! Även om även den här bilden är i "skummaste" laget...
Ska du plantera något mot den eller?
 
Det är en skum mur :)

Ingenting emot. Jag gillar platta, öppna, lättklippta gräsmattor :)
Däremot kan det nog bli en hel del marktäckare mellan stenmuren och den här muren. Annars blir det sly där snabbt som bara den
 
Du skulle plantera något som både klättrar och hänger... och allrahelst även blommar vackert förstås ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.