B
H Hajjen skrev:
Jag skulle vilja se den som har elgolvvärme hemma på 500 W/m2 :). Det blir jäkligt varmt om fötterna om den ska gå på fullt! Så svaret på den frågan känns ju helfel.
Håller med.

Detta quiz var lite av ett lågvattenmärke. Alldeles för många av frågorna beror på prylen. T.ex. ac frågan.

Men golvvärmen var ju extrem. Har man en 100kvadrad villa med golvvärme så måste man alltså ha 50kW effekt för att det ska räcka till....
 
  • Gilla
  • Haha
lat och 6 till
  • Laddar…
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 26 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Usch, får skylla på förkylningen att huvudet inte är med...
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 500 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"


Vad är golvvärmen baserad på? Jag har golvvärme i badrummet som tar 100w per kvadrat, men i quizen räknar dom alltså på 500w per kvadrat, är det ens rimligt?
 
Unikt namn
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 509 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"

500W/m2 golvvärme var en kraftig slinga :surprised:
 
hsd
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 586 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Dumma frågor, flera beror på storleken på kaffebryggaren dammsugare osv.
Javisst är det fredag men storleken har betydelse :p
 
M
Jag fick 12/10 rätt vilket gör mig bäst av alla:cool:
 
  • Gilla
Stensson11
  • Laddar…
5 kWh för en torktumling? Jag mätte nyss vad vår drog med ett stort lass handdukar: 1.03 kWh.
Drar verkligen en B-klassad modell fem gånger mer än vår med värmepump? (Okänd klassning)
 
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 55 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Suck!
Tur att jag själv går på sparlåga :sleep:
 
A
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.