Jag ska byta termostat till en EB-Therm 205 men blir inte klok på hur jag ska koppla in den. Det känns som om dom har kopplat golvslingan på ett annat ställe. Är det någon som har råkat ut för detta innan? Hand håller ett reläkort med elektriska komponenter och anslutningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en persons hand som håller i en öppnad elektronisk enhet, visar dess interna komponenter och kretskort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen elektrisk installationsdosa med anslutningsdiagram, på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eluttag med specifikationer och grön kabelanslutningsterminal på en svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Värmekabeln är inkopplade någonstans före termostaten. Då reläet inte är potentialfritt så är den ena ledaren från värmekabeln kopplad till N utanför termostaten.
 
Menar du då att jag ska koppla in den som i dag är kopplad på nr 9 på load L på det nya thermostatet?
 
Har du kollat upp kopplingarna och var värmekabeln är ansluten.
Det kan vara som du skriver, men det åligger dig att säkerställa att det blir en korrekt inkoppling
 
Det thermostat som skall bytas har suttit där i 17 år, jag skall dock ta reda på var dom har gjort den andra kopplingen.Hur gör man med jordkabeln, Det fanns ju en jordplint på det gamla thermostatet ?
 
Den nya termostaten är dubbelisolerad och ska ej anslutas till jord.
 
Tack för din hjälp då har jag koll på detta när jag kontrollerat var dom gjort den andra kopplingen någonstans.
 
Jag har ett annat problem också. Jag har bytt alla downlights i köket. Dessa ligger på 2 olika dimmers som är utbytta till Ebeko 370 Led Plus. På den ena slingan med 4 ledlampor lyser den första på slingan väldigt skarpt och går inte att dimmra som dom andra. På den andra slingan med 9 ledlampor är det samma fenomen på den sista på slingan. Det var likadant innan allt byttes till nya downlights.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.