Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 30 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"

EN dek dumma frågor som golvvärme, finns ju allt ifrån 200 till 1000 watts slingor och vatten via bergvärme etc..
LED ljustake vadå de finns ju massa modeler... Tro inte över 1000 timmar på en ledljustak kan stämma för den delen...
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
U
Finns även av med olika effekt, dammsugare etc. Quizet behöver justeras
 
  • Gilla
ViktorHg och 4 till
  • Laddar…
Jag skulle vilja se den som har elgolvvärme hemma på 500 W/m2 :). Det blir jäkligt varmt om fötterna om den ska gå på fullt! Så svaret på den frågan känns ju helfel.
 
  • Gilla
lat och 12 till
  • Laddar…
U
boihus123 boihus123 skrev:
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 30 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"

EN dek dumma frågor som golvvärme, finns ju allt ifrån 200 till 1000 watts slingor och vatten via bergvärme etc..
LED ljustake vadå de finns ju massa modeler... Tro inte över 1000 timmar på en ledljustak kan stämma för den delen...
Håller med, dessutom löd ju frågan ”hur många timmar för 1 m2 golvvärme”
vår golvvärme el-slinga är på 650w och är fördelad på ca 6,5kvm, alltså 100w/kvm, inte 500w/kvm som svaret i quizet skulle tyda på.
Ebeco rekommenderar ju 75-110 w/m2 för träbjälklag och 110-160 w/m2 för betong.
 
  • Gilla
lat och 7 till
  • Laddar…
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 191 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"

Golvvärmesvaret måste ju bara fel. 100w/m2 hittar jag på en snabb googlande.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 240 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Kvalificerade gissningar på alla frågor där effekt inte angivits. Har redaktionen tagit helg tidigt eller? Är ju skaplig skillnad på nya och gamla maskiner. Jag som eldar ved kan ju köra 1 m2 golvvärme en stund på 1 kWh kan man säga...
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
Jag fastnade redan på första frågan, det finns ju ganska många typer av AC :rofl:

Edit: Antingen har frågetexten ändrats sedan jag svarade eller så kanske jag ska lära mig att läsa all text innan jag svarar:thinking:
 
Missade också första, antar att ni menar portabel ac då min llvp drog ca 4kwh/dygn för att hålla 20 grader inne när det var 30+ ute.
 
  • Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
Fury
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 260 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"

Det beror ju på hur mkt ström apparaten/maskinen drar. Alla AC, mikro, dammsugare, tvättmaskiner osv drar ju inte lika mkt eller lite... :geek:
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Lostmoose Lostmoose skrev:
Jag fastnade redan på första frågan, det finns ju ganska många typer av AC :rofl:

Edit: Antingen har frågetexten ändrats sedan jag svarade eller så kanske jag ska lära mig att läsa all text innan jag svarar:thinking:
Fråga 1 är fortfarande s år menar dom att ACn är på 1kw eller hur länge man kan köra en okänd effekt på 1kwh.
 
M Mellanbarn skrev:
Fråga 1 är fortfarande s år menar dom att ACn är på 1kw eller hur länge man kan köra en okänd effekt på 1kwh.
Men det var väl själva fan!
Inte ens andra gången fick jag det rätt:crysmile:
 
  • Gilla
Mellanbarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.