Hej,
Vi bor i ett hus byggt 2020 med Plejd på en del av belysningen. Vissa av dessa lampor eller spotar tänds och släcks av sig själv lite nu och då. Ibland är dom släckta 30 sekunder, ibland 3 sekunder innan dom tänds igen.

Det jag har provat är (allt utan resultat):
Slagit av och på säkringen för berörd belysning
Slagit av Bluetooth (jag tänkte om det är appen som tjorvar till det)

Sen har jag provat diverse inställningar i appen som att "starta om" berörd belysning.

Ingenting fungerar.

Någon som har en idé om vad jag kan testa?

Tänkte ringa elektrikern som installerat det imorgon, men jag vet inte hur snabbt han eventuellt kan hjälpa mig, och det är ganska irriterande..

Tacksam för alla förslag :)
 
Jag skulle prova att nollställa den genom att slå ifrån säkringen lite längre tid några timmar iaf…om du nu inte har backup batteri i plejden
 
Jag kan tillägga att det har fungerat bra i typ 8 månaders tid, det är senaste 2 dagarna som det börjat tjorva.
 
Vi har såna här lampknappar som "fjädrar tillbak" när man trycker in dom.
Jag funderar på om det är som som tjorvar. Och att det är glapp i dom?
Det har ju inte nödvändigtvis med Plejd i sig att göra..
 
Har du Plejd anslutet till något hem automationssystem eller Google home?
 
Sammy_j Sammy_j skrev:
Har du Plejd anslutet till något hem automationssystem eller Google home?
Nä, inte annat än Plejd-appen.
 
Har du råkat slå på semesterläget kanske? Ring plejds support imorgon ist så får du garanterat hjälp
 
L Låset skrev:
Nä, inte annat än Plejd-appen.
Hej! Fick du ordning på problemet? Jag har samma problem, det tänder och släcker lite som det själv vill, i bland är det bara tänt c:a 10 sekunder och håller på så ett tag, enormt störande./Anders
 
A AndersPersson2 skrev:
Hej! Fick du ordning på problemet? Jag har samma problem, det tänder och släcker lite som det själv vill, i bland är det bara tänt c:a 10 sekunder och håller på så ett tag, enormt störande./Anders
Hej!
Det kom hit en kille från Plejd och gjorde en mjukvaruuppdatering. Det skulle väl säkert gå att göra själv med elektrikerns login eller något (jag tror inte man kommer åt alla inställningar på min login, men jag är inte säker).

Sedan dess har det fungerat klockrent, det var i början på augusti han var här. I helgen blinkade en lampa till, så vi får väl se om det är på gång igen :rolleyes:
 
E
Se till att ni är inloggade som ägare till systemet, då ska alla inställningar kunna göras. Även mjukvaruuppdatering
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
Se till att ni är inloggade som ägare till systemet, då ska alla inställningar kunna göras. Även mjukvaruuppdatering
Det stämmer, vi som elektriker har inte lika mycket behörighet som ni ägare har. :)
 
A
L Låset skrev:
Hej,
Vi bor i ett hus byggt 2020 med Plejd på en del av belysningen. Vissa av dessa lampor eller spotar tänds och släcks av sig själv lite nu och då. Ibland är dom släckta 30 sekunder, ibland 3 sekunder innan dom tänds igen.

Det jag har provat är (allt utan resultat):
Slagit av och på säkringen för berörd belysning
Slagit av Bluetooth (jag tänkte om det är appen som tjorvar till det)

Sen har jag provat diverse inställningar i appen som att "starta om" berörd belysning.

Ingenting fungerar.

Någon som har en idé om vad jag kan testa?

Tänkte ringa elektrikern som installerat det imorgon, men jag vet inte hur snabbt han eventuellt kan hjälpa mig, och det är ganska irriterande..

Tacksam för alla förslag :)
Har själv samma bekymmer :( Främst nattetid tänder sig fönsterspotar på ÖV
Bor i 2 plans hus och vissa spotar på UV låter vi vara tända nattetid. Vet ej om detta har samband
Vårt hus är också byggt 2020
Vår elektriker kliar sig i huvudet och är rådvill...:rolleyes:
 
Aztorboy skrev:
Har själv samma bekymmer :( Främst nattetid tänder sig fönsterspotar på ÖV
Bor i 2 plans hus och vissa spotar på UV låter vi vara tända nattetid. Vet ej om detta har samband
Vårt hus är också byggt 2020
Vår elektriker kliar sig i huvudet och är rådvill...:rolleyes:
:surprised:
Aztorboy skrev:
Har själv samma bekymmer :( Främst nattetid tänder sig fönsterspotar på ÖV
Bor i 2 plans hus och vissa spotar på UV låter vi vara tända nattetid. Vet ej om detta har samband
Vårt hus är också byggt 2020
Vår elektriker kliar sig i huvudet och är rådvill...:rolleyes:
L Låset skrev:
Hej,
Vi bor i ett hus byggt 2020 med Plejd på en del av belysningen. Vissa av dessa lampor eller spotar tänds och släcks av sig själv lite nu och då. Ibland är dom släckta 30 sekunder, ibland 3 sekunder innan dom tänds igen.
L Låset skrev:
Hej,
Vi bor i ett hus byggt 2020 med Plejd på en del av belysningen. Vissa av dessa lampor eller spotar tänds och släcks av sig själv lite nu och då. Ibland är dom släckta 30 sekunder, ibland 3 sekunder innan dom tänds igen.

Det jag har provat är (allt utan resultat):
Slagit av och på säkringen för berörd belysning
Slagit av Bluetooth (jag tänkte om det är appen som tjorvar till det)

Sen har jag provat diverse inställningar i appen som att "starta om" berörd belysning.

Ingenting fungerar.

Någon som har en idé om vad jag kan testa?

Tänkte ringa elektrikern som installerat det imorgon, men jag vet inte hur snabbt han eventuellt kan hjälpa mig, och det är ganska irriterande..

Tacksam för alla förslag :)[/QUOT:surprised:

Det jag har provat är (allt utan resultat):
Slagit av och på säkringen för berörd belysning
Slagit av Bluetooth (jag tänkte om det är appen som tjorvar till det)

Sen har jag provat diverse inställningar i appen som att "starta om" berörd belysning.

Ingenting fungerar.

Någon som har en idé om vad jag kan testa?

Tänkte ringa elektrikern som installerat det imorgon, men jag vet inte hur snabbt han eventuellt kan hjälpa mig, och det är ganska irriterande..

Tacksam för alla förslag :)
Vi hade problem med att vissa rum/Plejd levde sina egna liv. Tändes, släcktes, blinkade, etc. Visade sig vara glapp på en av faserna på inkommande matning från kraftleverantören. Mitt tips är att se över så det inte är glappkontakt i centralen eller i några dosor
 
A AndersPersson2 skrev:
:surprised:
Efter mjukvaruuppdateringen har det funkat klockrent i några månader
 
  • Gilla
Martin Flack
  • Laddar…
L Låset skrev:
Efter mjukvaruuppdateringen har det funkat klockrent i några månader
Sen på bollen, men hur uppdaterar man mjukvaran? Har samma problem som ovan - en enhet som släcker sig själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.