Tobzter
Nu ska laddboxen installeras men de blir en fristående har ingen fasad eller dylikt att skruva fast den i.. Och vill inte bara ha en stolpe för laddaren. Så tänkte om man bygger som ett plank så man kan skruva upp laddaren och en fin liten krok till kabeln men även sätta någon lampa så man ser vad man håller på med.. någon som har gjort något liknande eller har alla ett garage eller fasad å fäste den på? :)
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tobzter
Typ något åt detta håll
Nytt trästaket med stolpar och liggande plank mot grön trädgård bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har byggt en fristående laddstolpe! Så här ser den ut för tillfället. Snart ska laddbox nummer två in på samma stolpe och de ska sitta bredvid varandra.
 
  • Fristående röd laddstolpe med en installerad laddbox och ansluten kabel utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ARJU och 2 till
  • Laddar…
Tobzter
se där ja detta såg trevligt ut,
Jag vill kunna hänga upp Laddsladen istället för att den ligger på backen ,
Men trevlig lösning,
 
En fälj är praktisk att lägga kabeln över/runt. En stålställning för vattenslang fyller samma funktion men det är ju trots allt en bil.
 
Deltaco har en ”laddkabelhängare” att hänga kabeln på, som har en dummy-kontakt som man stoppar handsken i för att skydda mot fukt, snö och annan skit. Känns bra tycker jag och imponerade på min elektriker. Kostar typ 295 på Netonnet bl.a
 

Bästa svaret

Tobzter
Så här vart de hos mig. Ska upp kanske ett tak å en lampa
En elbilsladdare monterad på en svart trävägg med ihoprullad laddkabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AbboZeGreat och 6 till
  • Laddar…
Snyggt :)
 
  • Gilla
Tobzter
  • Laddar…
K
G grogge skrev:
Jag har byggt en fristående laddstolpe! Så här ser den ut för tillfället. Snart ska laddbox nummer två in på samma stolpe och de ska sitta bredvid varandra.
Det där ser ut som gammal hederlig svensk lantidyll.
Lite som ett utedass med duschmöjligheter.
 
Tobzter
Vet inte om de va positivt eller negativ tanke. Men tar den som positiv :crysmile: bor på "landet"
 
  • Gilla
K. L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.