Ingen jätteerfarenhet av denna plåttyp avseende rivning, men kanske det ser värre ut på undersidan av plåten och då absolut definitivt en självklarhet att byta. Sedan är det nog att rekommendera att höra vilket montagesystem som avses för att passa ihop med ditt befintliga tak. Vidare så är det enbart ett takfall som avses (utan att de möter något annat förutom i nock?) så är då mina rekommendationer att byta allt från papp till lämpligt ytmaterial för att kunna vara på säkra sidan. Ytan lägger man själv om man har lite anlag, men finns det skorstenar och andra hinder så är det bättre att låta proffsen ta hand om det från början.
Mvh Masen
 
T TheGame skrev:
Jag repeterar, vilket svammel
Man får tycka vad man vill.
Själv är jag nöjd med att åt kunder har demonterarat och kört ett antal PLEGELTAK till återvinning.
Har oxå medverkat till att många kunder valt ett annat alternativ.
Befattar mig inte med produkten.
 
M Mats Lj skrev:
Man får tycka vad man vill.
Själv är jag nöjd med att åt kunder har demonterarat och kört ett antal PLEGELTAK till återvinning.
Har oxå medverkat till att många kunder valt ett annat alternativ.
Befattar mig inte med produkten.
Det är klart du har, förmodligen kan du ta mer betalt då :crysmile:
 
M Mats Lj skrev:
Man får tycka vad man vill.
Själv är jag nöjd med att åt kunder har demonterarat och kört ett antal PLEGELTAK till återvinning.
Har oxå medverkat till att många kunder valt ett annat alternativ.
Befattar mig inte med produkten.
Varför befattar du dig inte med "plegel"?
Är det något barnsligt påfund? eller finns det en vettig anledning som att en röris undviker ikea blandare? elektriker undviker biltemas vägguttag?
 
Jag har svårt för produkter och material som försöker likna något som det inte är.
Exvis träådrad plast eller plåt panel till fasad, klickgolv med klinker eller parkett mönster, listverk i MDF, utanpåliggande fuskspröjs.
Att en del yrkesgrupper undviker lågbudget varor beror nog på att man vet att det skapar framtida problem som kunden vill ha på reklamatiön.
 
M Mats Lj skrev:
Jag har svårt för produkter och material som försöker likna något som det inte är.
Exvis träådrad plast eller plåt panel till fasad, klickgolv med klinker eller parkett mönster, listverk i MDF, utanpåliggande fuskspröjs.
Att en del yrkesgrupper undviker lågbudget varor beror nog på att man vet att det skapar framtida problem som kunden vill ha på reklamatiön.
Att neka pga kvalitet är förståligt. Men för att man tycker det är fult är en annan.
Men det är du som förlorar på det hela....
 
  • Gilla
Rickard. och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.