Hej!
Vi har en ivt greenline compact 5 från 1997.
Har inte bott länge i huset, jag öppnade upp fronten idag och har försökt titta i manual men blir inte klokare. Skulle någon här kunna förklara vad är det jag ser på insidan?

Sen ser jag att säkringarna nederst är avslagna, ska de vara det? Vad går säkringarna till?

jag bifogar bilder på hur det ser ut :)

Övrig info, vattenburen golv värme, jordvärme, termostater i varje rum.

Inomhus vy av en öppen IVT Greenline värmepump med synliga rörkopplingar och elektriska komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elcentral med öppen dörr som visar brytare och säkringar, intill kopparrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh Martin
 
De säkringarna är till elpatronen.
Kan vara så att någon slagit av dem med flit för att själva kunna styra när den ska kopplas på eftersom den drar mycket ström. (Jag har en likadan pump)
 
Aha okej, men i vintras lös ändå tillskott lampan - konstigt.

Men den kanske lyser ändå?

Brukar du göra service på pannan? Enligt förra ägaren har det aldrig gjorts ngn service, tycker det låter konstigt att inte göra service så därför jag frågar eftersom du har en likadan :)
 
M Martin040 skrev:
Aha okej, men i vintras lös ändå tillskott lampan - konstigt.

Men den kanske lyser ändå?

Brukar du göra service på pannan? Enligt förra ägaren har det aldrig gjorts ngn service, tycker det låter konstigt att inte göra service så därför jag frågar eftersom du har en likadan :)
Tillskott tänds när den producerar till elementen om jag minns rätt.

Man kan aldrig spara sig ur ett underhåll.
Sitter sanolikt två filter, ett på kalla och ett på varma sidan som jag gör rent varje år.
Kollar även att alla kulventiler fungerar, luftar systemen. Kollar trycket, mängd vätska i expansionskärlet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.