Jag och sambon är riktig sugna på att sälja vårt atriumhus i Billdal och uppfylla vår dröm och bygga nytt i Billdal, Kullavik, Särö, hovås eller askim. Men hur gör man för att hitta en tomt i dessa områden? Verkar vara jättesvårt, har ni några tips eller vet någon som skall sälja??

Tack på förhand /Riktigt sugen på att bygga nytt
 
www.hemnet.se
Ser tomter där lite då å då och de ligger kring 2 milj.

Annars får man kolla på husfabrikanternas sidor. Våran tomt finns t.ex inte på hemnet.
 
Tillgång och efterfrågan, det är bara att lägga upp miljonerna, lika för alla, inga genvägar.
 
snysop skrev:
www.hemnet.se
Ser tomter där lite då å då och de ligger kring 2 milj.

Annars får man kolla på husfabrikanternas sidor. Våran tomt finns t.ex inte på hemnet.
Har ni en tomt i vårt önskade område :) (eller med omnejd) Du får jättegärna maila mig på dadde_@hotmail.com

Tack på förhand/ Dadde
 
Nä, ingen tomt i era områden. Och med "vår tomt" menar jag den vi skall köpa. Den ligger i Kungsbacka. :D sorry!
 
W
finns en rätt ok i malevik nu som har utgångspris på 2.5. Men då får ni riva skiten som står där nu. Det e iförsig grymt bra att det står ett hus där nu då det råder totalförbud från och med 1:e juni att ansluta sig till komunalt avlopp i de områdena och med det nästan ett byggstopp. Värt att tänka på kanske. Detta kommer inte att vara löst fören 2010 eller däromkring så att bara köpa tomt med för att ni inte får ansluta er till komunalt avlopp och måste lösa detta på annat sätt men det e nog grymt osäkert på att komunen går med på detta. Så lägg ner att leta ren tomt och börja leta tomt med sommarstuga eller liknande på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.