Jag försöker sälja mina begagnade skjutpartier. Eller slänga på tippen...

Partierna är 2-glas kassett i aluminiumram, 2 X 2 m ca. Jag har fönster i exakt samma modell och utförande, och de är INTE säkerhetsglas, utan vanlig 4 mm float. Allt är insatt slutet 90-tal.

Skall det var någon märkning om det är härdat eller laminerat? Hittar ingenting, kan det vara vanligt glas? Vore lättare att skära ner och transportera bort i så fall...

Utsikt från ett pågående verandabygge med öppen träkonstruktion och byggmaterial utspridd på golvet och trädäcket utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Leta efter stämpling på listen i glaskassetten som talar om vad det är för glas.
 
Närbild av märkning med serienummer på en grå metalldetalj.
Detta var allt jag hittade, säger det något?
 
M -MH- skrev:
[bild]
Detta var allt jag hittade, säger det något?
Nej det skall vara stämplat på glaset.
 
Jaha, nu vet jag. Efter några veckor till försäljning på blocket utan vettig respons, var jag tvungen att ta ner. Lättast att skära rutan tänkte jag, men den ville inte spricka i skåran.

La ner partiet och kastade en kofot på det. Blev ett runt hål bara (syns i mitten av bilden). Gick loss lite mer. Provade sen att skära en lös bit, och det gick ganska bra. 5 mm tjockt glas, varken härdat eller laminerat. Vad kan man ha det till? Sprucket fönsterglas med ett runt hål i mitten, kofot och träspån på terrassgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M -MH- skrev:
Vad kan man ha det till?
Växthus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.