Här kommer bild. Detta är bara någon dag efter att vi var klara, dvs innan frukten hann falla ner och bli ett problem. OBS på bilden har jag redan tagit bort de flesta grenar som kommer över, men återstår ändå en del. Trots det lilla som är kvar så kommer äpplen och plommon över på vår yta, och det är inte lite (städade allt igår, men redan idag ligger det ganska mycket där igen, är dock inte hemma nu så att jag kan ta en bild på det).

Liten notis: Jag är inte efter något drama här, gubben är nog över 90 år och funktionshindrad som sagt, vilket jag har överseende med. Har knackat på han, lämnat lapp i brevlådan, skickat SMS, utan svar. Jag är i övrigt redan ganska chill, kommentarer om att jag ska ta det lugnt behövs inte... ;)
 
  • Nybelagd gångväg bredvid hus med fallfrukt spridd på stenarna och en häck i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilparkering med fallna äpplen och plommon på stenläggning vid en häck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Eftersom TS rimligen haft fallfrukt från grannen redan tidigare verkar denna ljusa markbeläggning vara illa vald. Då TS också varit medveten om grannens situation (ålder och vildvuxen trädgård) är den smidigaste lösningen att trevligt upplysa grannen om att TS sköter tomtgränsen/beskärning framöver. Mer problematiskt är det inte.

Om ett par år har uppfarten antagit en jämn smutsgrå yta och fläckarna har bleknat. Nya oljefläckar tillkommer från ev bensinbilsuppställning;).
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Såna här trådar får mig att vilja jobba för en begränsad rösträtt. Hur fan kan TS inte klara av att hantera den uppkomna situationen utan att instinktivt fråga om det ändå inte måste vara någon annans fel att det faller frukt på plattorna? Lös problemet bara.

Dessutom, dina plattor kommer vara fulla med diverse fläckar inom kort. Dessa kommer och går över tid.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 7 till
  • Laddar…
Kan du inte ta bort fallfrukten?Jag menar det är ju inte problem under en längre tid
 
  • Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Såna här trådar får mig att vilja jobba för en begränsad rösträtt. Hur fan kan TS inte klara av att hantera den uppkomna situationen utan att instinktivt fråga om det ändå inte måste vara någon annans fel att det faller frukt på plattorna? Lös problemet bara.

Dessutom, dina plattor kommer vara fulla med diverse fläckar inom kort. Dessa kommer och går över tid.
Men jisses haha! Jag borde absolut inte ha rösträtt nej, för trots allt jag skriver så väljer du att tolka det på ditt sätt helt enkelt. Förlåt mig om jag ville veta vad som gäller och att jag störde dig med frågan. Hoppas lättkränkta människor som dig röstar på rätt parti åt oss andra som ställer dumma frågor. Du verkar ju veta allt om min situation och om min möjlighet att bara "lösa det". Yeeey! :)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 9 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Hur fan kan TS inte klara av att hantera den uppkomna situationen utan att instinktivt fråga om det ändå inte måste vara någon annans fel att det faller frukt på plattorna? Lös problemet bara.
Tja det lär ju inte bero på att han är en 'stockholmare', kan det möjligtvis vara en åldesfråga? Har TS curlats för mycket tidigare i livet?
 
Släpp nu allt ovidkommande och även din tråd.
Informera grannen om problemet och vad du tänker göra, t.ex. ett brev i grannens brevlåda och där du sparar en egen kopia. Ev. kan du försöka med omsorgen för att få en kontakt för utifrån din beskrivning av grannen så finns ett sådant behov. Eller kontakta släktingar, här finns många sätt att finna sådana.
Blir det ingen reaktion på en månad så börja klippa längs med fastighetsgränsen, helst i september för då följer du JAS rekommendationen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff
R ravve007 skrev:
Men jisses haha! Jag borde absolut inte ha rösträtt nej, för trots allt jag skriver så väljer du att tolka det på ditt sätt helt enkelt. Förlåt mig om jag ville veta vad som gäller och att jag störde dig med frågan. Hoppas lättkränkta människor som dig röstar på rätt parti åt oss andra som ställer dumma frågor. Du verkar ju veta allt om min situation och om min möjlighet att bara "lösa det". Yeeey! :)
Är det jag som är lättkränkt? Senast jag läste tråden var det du som började gråta för att ett äpple hade trillat fel. Sen har du mage att gnälla hos kommunen utan att ens ha pratat med grannen först. Skärp dig.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Är det jag som är lättkränkt? Senast jag läste tråden var det du som började gråta för att ett äpple hade trillat fel. Sen har du mage att gnälla hos kommunen utan att ens ha pratat med grannen först. Skärp dig.
Du kanske ska läsa tråden igen då. Jag har inte gnällt hos kommunen. Har försökt nå mannen på alla tänkbara sätt, det sista jag vill är att belasta en gammal gubbe, därav en del av mina frågor för att veta vad jag får göra om jag inte får tag på han. Du verkar ha lite för mycket fritid över som orkar gnälla på andras trådar utan att tillföra något.
Internet och dess troll i ett nötskal haha. Gå tillbaks till din gråa vardag och gör nåt vettigt istället.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Tja det lär ju inte bero på att han är en 'stockholmare', kan det möjligtvis vara en åldesfråga? Har TS curlats för mycket tidigare i livet?
TS kan jag garantera har fått vara med om mer hårda tag i livet än vad de flesta här inne har. Inget har kommit gratis om man säger så. Idag är TS garanterat mer framgångsrik än de flesta här. TS skiter oavsett i vilket, men eftersom vissa ändå verkar vilja veta så...
F-n vad folk är snabba på att döma bakom en skärm.
 
  • Gilla
  • Haha
Daggew och 2 till
  • Laddar…
Nu skiter jag i denna tråd, verkar inte komma mer vettiga svar. Ni andra som vill spendera livet åt spekulationer och smutskastning kan fortsätta leka här
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Lugna ner er nu.. TS behöver ju inte "lyssna" på de som låter mindre trevliga härinne och ni som kanske inte har något mer eller mindre trevligt svar att ge.. kan ju faktiskt bara hoppa vidare till nästa tråd - utan att kommentera :cool:

Man får fråga.. även "dumma frågor".. ingen av oss vet allt (och vi tycker och tänker dessutom helt olika).. :beer: på er.. kom ihåg att vatten är viktigt o dricka!
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
R ravve007 skrev:
TS kan jag garantera har fått vara med om mer hårda tag i livet än vad de flesta här inne har. Inget har kommit gratis om man säger så. Idag är TS garanterat mer framgångsrik än de flesta här. TS skiter oavsett i vilket, men eftersom vissa ändå verkar vilja veta så...
F-n vad folk är snabba på att döma bakom en skärm.
Du kan ju välja att pudla och erkänna att det var ett dåligt val att lägga ömtåliga plattor på en yta där du borde kunnat förutse att det skulle trilla ner fallfrukt, de flesta forumdeltagare är toleranta och glömmer dumheter fort...
 
Om du verkligen verkligen inte vill ha gratis frukt gör som tidigare talare har sagt kapa eller klipp av grenarna som hänger in på din tomt. Om grannen inte själv vill ordna det vill säga.

Detta bör göras under en månad som innehåller bokstaven ”R” så att träden inte skadas.

Men spara grenarna och klipp eller såga ner dem till ”wood chunks” och använd när du grillar så att du får en rökig smak på maten.
 
Düsseldorff
Jag vill be om ursäkt för att jag uttryckte mig onödigt hårt. Har haft en mindre angenäm dag men det ska såklart inte gå ut över TS. Sorry.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.