MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag gick vi över på blötmat för katter över 1 år gamla. Vår lille best får bara 1/2 påse på morgonen, men jag vet inte om det var maten eller en slump, men 3 minuter efter avslutad måltid gick han in i tvättstugan (där en av kattlådorna finns) och bajsade en lös hög på mattan, 30 cm från lådan?! Måste varit urakut... Det är samma märke på maten, är det vanligt att de reagerar så starkt av att gå upp ett "ålderssteg"? :thinking:
De brukar bli mindre känsliga med åldern. Men det är klart det kan finnas mat som är mindre kompatibelt med missens mage :) man får prova sig fram. Vi hade jätteproblem hitta mat till vår katt. Slutade med ett torrfoder utan spannmål som hans mage blev glad av :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
… Nej just det ni har ingen tunnelbana. ….
Nä, vi har la inget å dölja …
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
7ender och 5 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag gick vi över på blötmat för katter över 1 år gamla. Vår lille best får bara 1/2 påse på morgonen, men jag vet inte om det var maten eller en slump, men 3 minuter efter avslutad måltid gick han in i tvättstugan (där en av kattlådorna finns) och bajsade en lös hög på mattan, 30 cm från lådan?! Måste varit urakut... Det är samma märke på maten, är det vanligt att de reagerar så starkt av att gå upp ett "ålderssteg"? :thinking:
Min Gustav (som är över tio år) får en fjärdedels påse två gånger per dag
plus fri tillgång på torrfoder (de är av olika märken). :p
Jag köper den som har sås (eftersom gelen har fler ingredienser)
och han slickar mest i sig såsen och lämnar köttet nästan helt.:rolleyes:

Har provat olika märken men han vill bara ha såsen.
Har provat pateer men de ratas också.:(
Provade en gång färskfoder (köps fryst) på inrådan av någon
här i tråden men den förstod han sig inte heller på, tyvärr,
fast jag provade tre olika varianter.:worried:
Han är heller inte särskilt intresserad av ren köttfärs (ekologisk),
räkor, skinka eller annat som katter här i tråden verkar älska.:oops:

Har dock alltid (både för hundar och katten) smugit in den nya maten
i små portionen och ökat sakta.;)

Men tarmen sköter sig bra...:rofl:
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Drömmer om bättre väder

Katt tittar ut genom ett fönster mot en regnig trädgård med röd stuga och picknickbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
En grå katt som sover ihoprullad i en öppen, svart byxa på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men vadå!! Byxorna passar ju mig perfekt!
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
jonas.o och 21 till
  • Laddar…
Dagsregn utan uppehåll ens för att ta ny sats. Katten ser ut som jag känner mig. Grå katt som sover ihoprullad, ser uttrycksfullt trött ut med en suddig inomhusbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Kom hem från jobbet mitt i natten igår, låste, släckte hela huset gick upp och in i badrummet och skulle tända då jag hörde ett MJAAAIIUUU samtidigt som jag kände foten slå i nåt.. där och då tänkte jag inte på var Bärra har sitt favoritställe och råkade gå rakt in i han, där han låg och sov... :oops:

Han verkade dock förlåta mig fort men jag fick lite dåligt samvete. :heart:
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Pärla!
Jag försöker att jobba vid komputern!
Jaha! -Jag kan jobba ned enbart höger hand menar du?
Långhårig katt ligger över en hand på skrivbord bredvid tangentbord och hindrar arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Självklart kan jag det om det är tvunget...Hmmm.

Men Hur ska det gå att jobba nu då. Jag hade tänkt att ta fram lite ritningar på kommande tillbyggnad, och det är inte det enklaste då det är upptaget förstår du. Jassså! Du menar att jag tillbringar och missbrukar tid framför BH och inte arbetar med det som är viktigare, och därmed demonstrativt protesterar genom att lägga dig i vägen.
Fluffig katt ligger på ett skrivbord framför en datorskärm och blockerar arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Needas och 13 till
  • Laddar…
Älskar ena grannkatten som kommer ö hälsar när man kommer hem från jobbet men har en annan som jag inte indentifierat än som skiter på min uppfart flera gånger i veckan, finns det något bra tipps?
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
J
...
 
  • Svart katt sitter på köksbänk i ett modernt kök med vit inredning och rosor i vas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
Lär mig massa nya saker nu…

Nisse dreglar när det är mysigt… klappar man o gosar.. så spinner han, stampar och dreglar.. kommer maken och klappar SAMTIDIGT.. då blir det så mysigt att det blir pölar runt om oss!

Pappa trodde katten var sjuk/förkyld/allergisk när det droppade lite.. (men så var inte fallet)

Nisse gillar nygrillad kyckling, räkor, skinka, nötrulle, blötfoder med sås, blötfoder med gelé, torrfoder, kattgodis, ost, leverpastej.. men inte frukt och grönsaker (provat gurka, tomat och paprika) -inte ens vattenmelon som klippet på internet sa att alla katter gjorde haha. Nisse fnös åt den..

Nisse vet att han inte får gå in i sovrummet, fast dörren är öppen.. det är mycket svårt! När man inte får är det extra spännande.. han vet att jag har ett tredje öga i nacken.. så han har bara vågat försöka två ggr.. men han hann bara in en meter innan jag vände ditåt och han såg mig och sprang i 130 ut ur huset.. (utan att jag hann säga nått). Andra gången gick han snabbt tillbaka till rummet innan.. la sig på mattan.. visade magen, snurrade o spann..

Av nån outgrundlig anledning accepterar han att jag kan vara lite hm tvär (?) och ge skäl för mitt nicknamn ”elaka tanten”.. kommer ändå och sitter bredvid mig på golvet när han får chansen.. och vill hemskt gärna gosa och vara med.. maken är tydligen lekkompisen.. hans tår och händer lever farligt - mina attackeras inte (en gång av misstag och katten blev så chockad att han släppte taget och bara satte sig ner.. när han råkade greppa min fot och inte makens hand - jag varken sa el gjorde nått.. men intressant att han direkt upptäckte det själv.. och förstod skillnaden).

Jag pratar med honom stup i ett när han är i närheten.. som jag gör med alla djur.. kastar kattgodis runt om som han får springa efter o jaga (under stolar, bänkar osv).

.. jag är inte så elak egentligen!

Men de regler jag har.. de ”har jag” och de vet han sedan han var liten och jag lyfte ut honom i nackskinnet i en buske (ville inte att han skulle göra sig illa så jag la honom i en mjuk buske).. när vi var oense om saker (då jag blev ”elaka tanten”).. både maken och pappa har alltid varit lindade runt missens lilla tass.. ;)

.. jag var inte lika ”lättlurad”. Nisse minns det och vet mycket väl att jag inte tvekar.. varken för hund, katt.. eller människa!

Så vi har en ärlig kommunikation här :cool::heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 11 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Pärla!
Jag försöker att jobba vid komputern!
Jaha! -Jag kan jobba ned enbart höger hand menar du?
[bild]
Självklart kan jag det om det är tvunget...Hmmm.

Men Hur ska det gå att jobba nu då. Jag hade tänkt att ta fram lite ritningar på kommande tillbyggnad, och det är inte det enklaste då det är upptaget förstår du. Jassså! Du menar att jag tillbringar och missbrukar tid framför BH och inte arbetar med det som är viktigare, och därmed demonstrativt protesterar genom att lägga dig i vägen.
[bild]
Nöjd, och mycket fin misse! :heart:
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nöjd, och mycket fin misse! :heart:
Ja och det finns ingen annan här hemma (av katterna bör tilläggas;)) som verkligen kan kommunicera med blicken som henne. Det känns som att hon går på djupet och söker ens närvaro med den intensiteten som hon delar:love:
 
  • Älska
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Grå brittisk korthårig katt som sover med huvudet vilande på någons knä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Myckling och 12 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
[bild]
No words needed! :heart:
Bilden säger allt! :love:
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.