Hej på er,

Verkar som att min transformator har "kastat in handduken".
Kan man reparera dom? Eller är det ny som gäller??

Till min egentliga fråga, ser att en ny kostar minst 3500kr!!! Är det verkligen ett rimligt pris?? i mina öron låter det som väldigt dyrt.
Finns det någon annan transformator som man kan köpa som gör samma jobb och funkar?
För det enda den gör är att förse laddstationen med ström? så en annan transformator som ger rätt volt och ampere borde väl funka om man hittar någon??
 
Det går att sätta dit ett nätaggregat från Meanwell:
HLG-240H-30A
Man får justera in spänning och ström och fixa till sladdarna själv bara.
Det måste vara ett aggregat av konstantström typ. Maskinen begränsar inte strömmen själv, så det funkar inte med vad som helst.
Tyvärr verkar det vara lite brist på dem hos Conrad just nu, men det bör gå att hitta på andra ställen med.
 
G GordonE skrev:
Det går att sätta dit ett nätaggregat från Meanwell:
HLG-240H-30A
Man får justera in spänning och ström och fixa till sladdarna själv bara.
Det måste vara ett aggregat av konstantström typ. Maskinen begränsar inte strömmen själv, så det funkar inte med vad som helst.
Tyvärr verkar det vara lite brist på dem hos Conrad just nu, men det bör gå att hitta på andra ställen med.
Tack, är detta en bra lösning? Eller är det mer av en riktig "fullösning" som man måste ha daglig handpåläggning för att det skall funka? eller kanske till och med att det förstör klipparen??
 
Zixten Zixten skrev:
Tack, är detta en bra lösning? Eller är det mer av en riktig "fullösning" som man måste ha daglig handpåläggning för att det skall funka? eller kanske till och med att det förstör klipparen??
Det är en bra lösning, troligtvis bättre än original. Det är många som kör med denna i Facebook gruppen vi som har automower.
 
G GordonE skrev:
Det är en bra lösning, troligtvis bättre än original. Det är många som kör med denna i Facebook gruppen vi som har automower.
Med andra ord, om man köper en HQ original så betalar man typ 1500 - 2000 kr för att få ett klistermärke med Husqvarnaloggan på!??
 
Jag gav 2000 kronor för en ny transformator i somras till vår 430x
 
Zixten Zixten skrev:
Skall stå HLG-240H-30A?

Denna är inte helt rätt då?
Det fattas ett A i slutet och det är inte riktigt vad jag söker då?

[länk]
Nej, den utan A kan man inte justera spänningen på.
 
Verkar inte som att HLG-240H-30A går att köpa längre. Finns något alternativ ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.