Två frågor:
Är det värt att investera i en bättre slip än den på bilden? Går inte fort men denna men får jobbet gjort(?).

Hur ofta sliper ni era däck?
 
  • Slipmaskin på trätrall i pågående renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det bara är missfärgningen du vill ha bort rekommenderar jag skurning med linoljesåpa.
 
  • Gilla
Roffe_riff och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om det bara är missfärgningen du vill ha bort rekommenderar jag skurning med linoljesåpa.
Har ingen linolje…

Provade dock med grönsåpa och styv borste. Mer jobb och fick inte bort riktigt lika mycket som när jag slipar.
 
Testat högtryckstvätt med terasstvätt? Har en trall som såg ut ungefär som din och fick bort det mesta med en sådan.
 
Har aldrig slipat under dessa 17 år. Årligen enbart Kärchner med terrassmunstycke och därefter strukit däcket med linoljesåpa.
 
  • Gilla
Osc9 och 2 till
  • Laddar…
Osc9 Osc9 skrev:
Har ingen linolje…

Provade dock med grönsåpa och styv borste. Mer jobb och fick inte bort riktigt lika mycket som när jag slipar.
Du behöver linoljesåpa eller dansk kristallsåpa
 
Aldrig slipat. Bara tvättat och borstat med vanlig grön såpa. Sen sköljt av med högtrycken.
 
Osc9 Osc9 skrev:
Två frågor:
Är det värt att investera i en bättre slip än den på bilden? Går inte fort men denna men får jobbet gjort(?).

Hur ofta sliper ni era däck?
Har inte slipat än, 10-12 år gammalt däck, såpskurar två gånger om året med brunsåpa/kristallsåpa.
 
P
Aldrig oljat eller slipat. Såpskurning och ibland terasstvätt när det inte räcker. I år fick jag låna en t-racer och det blev riktigt bra.
 
P
P Peter_K skrev:
Aldrig oljat eller slipat. Såpskurning och ibland terasstvätt när det inte räcker. I år fick jag låna en t-racer och det blev riktigt bra.
Grånat trätrall med synliga fotspår och en trästol i bakgrunden på en veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Timmerö och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.