Claes Sörmland
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hahaha, ja jäklar.....
Hur set en egenkontroll av sotarbesiktningen ut, så man säkerställer att det utförs rätt arbete av det som faktureras?
Ja kommunen kan ju göra som i hemtjänsten, utrusta varje brandskyddskontrollant med en app som loggar de olika arbetsmomenten för varje kontrollobjekt med tidskodning. Det är ju tidsandan...
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja kommunen kan ju göra som i hemtjänsten, utrusta varje brandskyddskontrollant med en app som loggar de olika arbetsmomenten för varje kontrollobjekt med tidskodning. Det är ju tidsandan...
Och hur ser min kontrollplan ut för att kontrollera kontrollen?
 
  • Ledsen
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Och hur ser min kontrollplan ut för att kontrollera kontrollen?
Hur säkerställer du att...
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Hur säkerställer du att...
Enda säkra är att man är hemma och är på kontrollanten som en hök. Glöm inte klocka kontrollanten. När de påpekar vissa saker så påpekar man att sotarna tycker att kontrollanten är en newbie och paragrafryttare.

Eller man behöver ju inte säga det, men det är på det viset =) De gnäller på en takstege som är i ypperligt skick och sotarna är väldigt nöjda med det hela.
Jo jag ska byta min takstege, men det gör jag när jag byter taket.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Hur säkerställer du att...
Jag menar det som en seriös fråga, det finns ju en tråd om en brandbesiktning a 1500 för 5 minuter.
Själv har jag nog koll, men hoppades någon kunnig kunde svara ordentligt på vad som kan ingå i en sotarbesiktning/säkerhetsbesiktning.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.